D'M&S Expert shots!

LinkedIn-bedrijfspagina’s in een nieuw kleedje

LinkedIn bedrijfspagina's hebben een nieuwe lay-out. De lay-out is nog in bètaversie, dus nog niet volledig uitgerold. We kunnen wel al zien dat de pagina’s zeer licht van kleur zijn en er geen ruimte meer is voor een omslagfoto. Als je nu op een bedrijfspagina komt, duurt het wel even vooraleer je de statusupdates ziet. Je ziet eerst een korte tekst "over ons", de meest recente update en daarna alle connecties die je gemeenschappelijk hebt. Een opvallende verandering is de call-to-action voor "vacatures". Als uw bedrijf LinkedIn gebruikt voor rekrutering, dan is dit een hele verbetering. Wij zijn niet echt overtuigd van de nieuwe bedrijfspagina, maar oordeel gerust zelf!

Automatische regels voor Facebook-advertenties

Vanaf nu is het mogelijk om een vaste regel in te stellen voor uw Facebook- advertenties. U kunt dus uw campagne automatisch laten stoppen wanneer uw campagne bijvoorbeeld een hogere frequentie bereikt dan 3 of wanneer de kost per klik 1 euro overschrijdt. Door automatische regels in te stellen, spaart u veel tijd uit aan beheer!

Instagram lanceert livestreaming

Na Facebook Live is er nu ook Instagram Live! Dit wil zeggen dat u zelf livestream stories kunt plaatsen op Instragram. Anders dan op Facebook, zien uw volgers deze live-video’s niet verschijnen op de startpagina, maar wel in de "stories" bovenaan. Wanneer de livestream voorbij is, verdwijnt de video en kan de livestream niet meer opnieuw bekeken worden. Uw volgers krijgen hiervan wél een melding. Wilt u de nieuwe functie uittesten? De "live"-knop vindt u terug naast de fotoknop.

YouTube maakt adverteren makkelijker

Google kondigt aan de adverteermogelijkheden op YouTube gevoelig te verbeteren. Zo krijgt u meer inzicht in de cross-device bewegingen (doordat ondertussen al meer dan 50% van de views op mobile gebeuren) en verbeteren de mogelijkheden voor targeting. Binnenkort kunt u bijvoorbeeld gebruikers targeten op YouTube via een e-mailadressenlijst in Customer Match.

Accelerated Mobile Pages van groter belang

In 2017 trekt Google voluit de kaart van AMP of Accelerated Mobile Pages. AMP is een soort framework waarmee mobiele webpagina’s sneller laden. Het ultieme doel van Google? Een sneller mobiel web. Voorlopig is AMP geen ranking factor in de Google zoekresultaten, maar snel ladende mobiele pagina’s kunnen wél een positieve invloed hebben op uw online zichtbaarheid en succes. We verwachten bovendien dat het in de toekomst wél een directe ranking factor zal worden. Redenen genoeg dus om bij de bouw van uw site rekening te houden met AMP. 

CSS-ondersteuning voor Gmail

Gmail was lang een van de e-mailclients die een vlotte ontwikkeling van html e-mail in de weg stond. Door het negeren van CSS (Cascading Style Sheets) verschenen e-mails steeds zonder opmaak op het scherm. Daar is nu verandering in gekomen! Ondertussen hebben nagenoeg alle versies op de verschillende platformen een update gekregen, en was Google zelfs de eerste om een heuse referentiegids te publiceren met ondersteunde properties en queries. Nu is het nog wachten op Microsoft (Outlook) en IBM (Lotus Notes)!