De cijfers spreken voor zich
9 op de 10 Belgen lezen de reclamefolders en catalogi die wekelijks bij hen in de bus vallen. Dat is de opvallende conclusie van de jaarlijkse Door to Door Impact Survey die BD myShopi in 2017 liet uitvoeren. En dan gaat het niet om een snelle blik, want we besteden gemiddeld 20 minuten aan folders. Veel Belgen zien het lezen van huis-aan-huisfolders zelfs als ontspanning.
Papier versus digitaal
We lezen niet alleen graag papieren folders, maar ook de digitale versies zijn in trek. Ongeveer de helft van de ondervraagden leest beide, maar de meerderheid geeft toch de voorkeur aan print. Zo houdt slechts 5% het bij online folders, terwijl 36% alleen papieren folders leest. Denk je dat het vooral de oudere generatie is die graag de promo’s doorbladert? Dan heb je het weer mis! Ook de 18-35-jarigen zijn namelijk in de ban van huis-aan-huisfolders. Een van die favorieten is de reclamefolder van onze eigen retailklant Overstock.