Is je website niet echt aangepast om leads te genereren en heb je nog niet meteen een nieuwe site in het vooruitzicht? Dan zijn leadformulieren op social media iets voor jou! Zo kan je doelgroep zich registreren via een leadformulier zonder hun favoriete socialmediakanaal te verlaten. Al gespot?

Op Facebook, Instagram en LinkedIn kan je leadformulieren kiezen om mee te adverteren. Je post ziet er dan uit als een normale post. Dit kan een afbeelding, carrousel, video of diashow zijn. Het verschil zit hem onderaan de post. Wanneer surfers klikken op de call-to-action ‘registreren’ of 'meer informatie', komen ze in een formulier terecht. Het leadformulier kan je naar wens opstellen. Je kiest zelf hoeveel info je wilt verkrijgen van je leads. Hoe minder velden verplicht zijn, hoe beter. Niemand vult graag een formulier in…

formulier_facebook

Naast een e-mailadres of naam, kan je bij Facebook en Instagram ook vragen toevoegen aan het leadformulier. Zo kan je polsen naar de motivatie of beschikbaarheid van de kandidaten. Meerkeuzevragen kan ook. Dit is bij LinkedIn (voorlopig) nog niet mogelijk. Bovenaan is er ook ruimte om info over je product, dienst of event in te geven en een foto op te laden. Opgelet: een privacy policy URL is verplicht bij de aanmaak van je formulier. 

Meer inschrijvingen voor nieuwsbrieven

Een leadformulier is een interessante tool om een werfreserve aan te leggen, surfers zich te laten registreren voor een opleiding of prospects zich te laten inschrijven voor je nieuwsbrief. Het grote voordeel is dat ze hun socialmediakanaal niet moeten verlaten om naar je website te surfen en zich daar aan te melden. Dat is een stap gewonnen! Ze zijn in no-time ingeschreven en kunnen nadien verder scrollen door hun Facebook-, Instagram- of LinkedInfeed. De registraties kan je eenvoudig downloaden via je Facebook- of LinkedInpagina. Je kan zelf je CRM eraan koppelen.

Ideaal voor remarketing

Het nadeel van leadformulieren? Je kan er niet veel info in kwijt. Vaak zullen mensen toch eerst meer informatie willen vooraleer ze hun gegevens prijsgeven. Daarom is het leadformulier soms interessanter bij een remarketingcampagne. Surfers hebben je website dan al bezocht. Ze zijn dus al geïnformeerd voor ze het leadformulier te zien krijgen in hun feed. Dat verhoogt de kans op conversie. 


Wil je zelf een leadformulier aanmaken? Of laat je je liever bijstaan door onze socialmedia-experts? Contacteer ons!