Om zich als merk voor zelfbouwers sterker in de markt te zetten, bedachten we voor Ztech een brandingstrategie die zijn effect niet misten. Hoe we de communicatie opbouwden? Het begon met een idee…

Concept van A tot Z

Zelf je smarthome technieken installeren? Dankzij Ztech heb je dat zo voor mekaar. Om die boodschap overtuigend naar een publiek van zelfbouwers over te brengen, tekenden we een plan uit. Dat steunde op een tof idee waarin de doelgroep zich meteen kon herkennen. De boodschap: ‘Ztech is zelfbouw zonder zorgen’. De ‘Z’ uit de merknaam speelden we daarbij zo uit dat ze flexibel kan worden ingevuld met de verschillende voordelen van het zelfbouwconcept: dankzij Ztech kan je alles makkelijk zelf doen, op je eigen tempo en zotveel geld uitsparen.

Huisstijl in het nieuw

Bij branding draait alles om het creëren van een duidelijke merkidentiteit. Naast het ontwikkelen van het concept, hoort daar ook een huisstijl bij. Een opdracht die onze designers in een handomdraai klaarden. Ze gaven het logo een update en verwerkten er de nieuwe baseline in. Met groen als rode draad en de Z als grafisch label creëerden we bovendien enkele grafische elementen die vandaag terugkomen op verschillende tools. De belettering van de wagens of camions, het briefpapier en de visitekaartjes, de onlinecommunicatie, de website … alles ademt dezelfde look-and-feel. Consistent communiceren heeft nu eenmaal meer impact.

Zover zijn we al…

Is ons werk daarmee gedaan? Zeker niet. Na de lancering van de nieuwe huisstijl, de creatie van een landingspagina en het activeren van de eigen sociale media (met o.a. postjes waarin zo nu en dan de korte videoclips opduiken) staat er nog heel wat op de planning om Ztech in de kijker te spelen bij zijn doelgroepen. We zitten nog maar in het begin van de customer journey. Dus, wait and z.