Onze klant Westvlees lanceert een nieuw merk op de markt. De vleesleverancier vroeg ons een naam plus opvallende branding uit te werken die maximaal de aandacht trekt van zijn doelgroepen. Een varkentje dat we met veel plezier wassen!

 

Een in het oog springend concept

De lancering van DéliPorc mag natuurlijk niet onopgemerkt voorbij gaan. Als rode draad doorheen de campagne hadden we dan ook een opvallend beeld nodig: een kelner die een stijlvolle stolp - mét varkensstaartje als handvat - presenteert op een zilveren dienblad. Het beeld verwijst naar de hoge kwaliteit van het varkensvlees en trekt ongetwijfeld ook maximaal de aandacht van de doelgroep. Onze headline “Speciaal voor u … Het lekkerste varkensvlees van ‘t land” ondersteunt en versterkt deze positionering.

Uitrol naar offline communicatietools

Het krulconcept trokken we door naar verschillende offline communicatietools, zoals een salesorganiser, consumentenfolder, label, poster én een effectieve stolp met ‘krulstaarthandvat’. Door zowel naar het salesteam van Westvlees te communiceren als naar zijn b2b-klanten én de eindconsumenten, bereiken we een maximale doelgroep.

Lancering in stijl op Tavola

De lancering van DéliPorc vond plaats op Tavola, dé vakbeurs van fijne en verse voeding die doorging op 11, 12 en 13 maart. Om in de kijker te lopen op de beurs, gebruikten we het volledige gamma communicatietools. De POS-tools zoals poster en plafondhangers kwamen perfect tot hun recht op de beurs, maar echt uitpakken deden we met een groot beurspaneel waarop een levengroot conceptbeeld prijkt. Ook de stolp met ‘krulstaarthandvat’ viel in de smaak bij de beursbezoekers en triggerde de naamsbekendheid van het nieuwe vleesmerk. Al bij al communicatie die smaakt naar meer ...