Om mensen bewust te maken van het feit dat kraanwater drinken minder kost dan we denken, werkten we voor De Watergroep een waterdicht concept uit. Als visuele verhalenverteller vertaalden we dat naar één beeld dat we uitrolden in een opvallende awareness campagne.

Heldere boodschap

De Watergroep is het grootste drinkwaterbedrijf in Vlaanderen en levert water aan 3,3 miljoen klanten in 177 gemeenten. Water dat klanten gebruiken om te douchen, te poetsen… en te drinken. Om mensen ervan te overtuigen dat kraanwater voordelig is om te drinken, bedachten we een always on awareness campagne met een opvallend conceptbeeld.

Sprankelend beeld

Het conceptbeeld dat we creëerden, combineert twee herkenbare elementen: een spaarvarken en een waterdruppel die uit de kraan loopt. Op die manier visualiseren we wat mensen kunnen besparen als ze kraanwater drinken. De bijhorende slogan ‘4 euro om een jaar kraanwater te drinken? Da’s straf!’ versterkt die boodschap.

Offline & online roll-out

In een volgende stap gaven onze designers het waterdichte concept verder vorm. Voor de offline communicatie werkten ze een poster, advertentie en rolbanner uit. Voor de online uitrol via social media advertising en Google display bannering maakten ze een 3D-animatie van het spaarvarken dat uit de kraan komt gedruppeld, stopping power gegarandeerd!