Aandacht trekken op de sociale media om extra bezoekers naar de website te trekken en meer kwalitatieve leads te genereren? Onze digital marketeers gaven bouwonderneming SuperHuis daartoe het gepaste advies. Het resultaat staat als een… huis

Van analyse tot strategie

SuperHuis is een bouwonderneming met vestigingen in Lommel en Massenhoven en actief in heel België. Het biedt klanten een zorgeloze service van A tot Z, als aannemer en als projectontwikkelaar. Om zich sterker online te profileren naar een doelgroep van mensen met bouwplannen en meer leads te genereren, stelden onze digital marketeers een plan voor. Dat kwam er na een grondige analyse van de digitale prestaties van SuperHuis.

Check socials en website

Onze digital marketeers gingen dus eerst na hoe super SuperHuis het online deed. Ze focusten zich daarbij vooral op de socialemediakanalen en de website. De conclusies en strategische aanbevelingen presenteerden ze tijdens een content workshop bij de klant.

Online leads aantrekken

Zo’n content workshop heeft vooral als doel te tonen hoe je met de juiste digitale content sterkere online resultaten kan behalen bij je doelgroepen. Voor SuperHuis stelden we daartoe een regionaal afgebakende onlinemarketingcampagne voor en een inhoudelijke optimalisatie van de website. Met berichten op LinkedIn, Facebook en Instagram promootten we al de zorgeloze aanpak van SuperHuis. Maar we plaatsten ook Google Ads en Google Display Advertising.

Begeleiden van bezoekers

Wie er zich door aangesproken voelde, leidden we recht naar de website voor meer informatie, inspiratie en… een vrijblijvende afspraak. Om bezoekers daar efficiënter te begeleiden op weg naar conversie, gaven we het nodige advies voor het optimaliseren van de webcontent. Duidelijke call to actions en aangepaste copy zorgen er vandaag voor dat meer superleads digitaal de weg vinden naar SuperHuis. En dat was uiteindelijk de bedoeling.