Een bestaand corporate beeld uitrollen in verschillende offline en online tools? Dat deden onze designers met veel plezier voor de buren van metaalbedrijf Slabinck. Maar ook ons videoteam sloeg nagels met koppen om de nieuwe webshop te promoten…

IJzersterke brand identity

Slabinck uit Brugge laat zich al jaren van zijn sterkste kant zien met een krachtig corporate beeld. Bij het ontwikkelen van de nieuwe brand identity was ons specifiek gevraagd om daar rekening mee houden. We integreerden daarom de bestaande visual in het nieuwe ontwerp van de basisadvertentie, op de herwerkte visitekaartjes (gedrukt op zowel papier als metaal), in de bannerpancarte en e-mailsignature. Alle tools kregen een moderne, opgefriste look-and-feel met respect voor het verleden. Consistente visuele communicatie verhoogt nu eenmaal de herkenbaarheid en versterkt de merkidentiteit. Ook in bewegend beeld…

Video promoot webshop

Om de nieuwe webshop van Slabinck te promoten, maakte ons videoteam een instructiefilmpje (in 3 talen) dat de kijker stap voor stap door de bestelprocedure loodst. Online metaal op maat kopen, is na het zien van de video kinderspel. Een verkorte versie moet de shop bekend maken op de sociale media en extra bezoekers aantrekken. Video als lead generating tool? Dat heeft Slabinck goed gezien!