De verkoop van sigaren aan detailhandelaren boosten? Tabakproducent Scandinavian Tobacco Group (STG) doet het met een spaarsysteem waarbij klanten mooie prijzen en tabaksproducten kunnen verkrijgen. Om de actie te activeren en te stroomlijnen, ontwikkelden we een online spaarplatform. 

Spaaractie krijg digitale upgrade 

Scandinavian Tobacco Group (STG) is een internationale onderneming die sigaren en tabaksproducten produceert voor meer dan 100 landen. Om de verkoop te stimuleren en de detailhandelaar sterker te engageren werkten we voor STG België, Luxemburg en Nederland een loyaliteitsactie uit. Die gaven we recent een digitale boost. 

Meer dan een online spaarplatform 

Het concept van de spaaractie is nog steeds: producten kopen levert punten op die ingeruild kunnen worden voor prijzen. Om het hele proces makkelijker te maken, ontwikkelden we het digitale spaarplatform my-stglions.be.  

Op het platform kunnen deelnemers inloggen om punten in te voeren, hun spaarsaldo te checken en punten in te ruilen. Handelaren vinden er ook een uitgebreide productcatalogus, een lijst van promoties bij hun grossiers, een downloadcenter (met nuttige documenten van STG), een directe link met hun vertegenwoordiger en interessante weetjes in de vorm van een blog. 

Om de verkoop bij hun verdelers te stimuleren, ontwikkelden we voor tabaksproducent Scandinavian Tobacco Group een online spaarplatform.

Een schaalbaar model 

De focus van onze developers lag vooral op het ontwikkelen van een gebruiksvriendelijke tool. Hiertoe werkten we eerst userflows en prototypes uit die grondig werden getest. Vooral naar user onboarding wierp dit zijn vruchten af. De drempel om in te stappen lag zo laag dat heel wat van de klanten moeiteloos hun weg vonden naar het digitaal platform. Voor de vormgeving dachten we niet langer in pagina's, we werken een designsysteem uit. Dat laat ons toe in de toekomst snel nieuwe features uitrollen met een consistente design- en merkbeleving.