In opdracht van Brugge Geeft Energie en Stad Brugge organiseerden we in oktober de eerste editie van RijBatterij, een openluchtexpo van elektrische en hybride wagens. Wij tekenden voor het volledige plaatje, van de conceptcreatie over de organisatie tot de communicatie. 

Gratis expo in Brugge

Elektrisch autorijden wint aan populariteit. Zeker in steden, waar duurzame mobiliteit hoog op de agenda staat (zie: Lage Emissie Zones). Brugge heeft bijvoorbeeld de ambitie om tegen 2050 klimaatneutraal te zijn. Het zette dan ook graag mee de schouders onder een nieuw initiatief waarmee we iedereen willen informeren over elektrische en hybride wagens. Want de belangstelling is dan wel groot, er leven bij het publiek nog heel wat vragen. De gratis openluchtexpo RijBatterij bleek het perfecte antwoord.

Full event service

Het idee achter RijBatterij was simpel: laat plaatselijke concessiehouders hun nieuwste groene modellen showen op een unieke locatie in de stad. Voor de editie in Brugge toverden we zo drie dagen lang ’t Zand om tot een heuse openluchtexpositie. We plaatsten stijlvolle transparante kijkcontainers voor 60 modellen van 20 merken en zorgden met het nodige promotiemateriaal (vlaggen, posters,…) dat de deelnemende garages een optimale visibiliteit genoten en bezoekers makkelijk hun weg vonden.

Communicatie over de hele lijn

Naast de organisatie namen we ook de communicatie voor onze rekening. We bedachten de naam, ontwikkelden een logo, huisstijl en concept en rolden alles uit in printmedia (advertenties, billboards, busreclame,…) en online kanalen, op radio en tv. We maakten een website, creëerden een buzz in de pers met persmailings en -conferenties en voedden voor, tijdens en na het event doorlopend de nieuwsgierigheid van het publiek via de socials.

En het resultaat?

Het publiek en onze partners, zowel Stad Brugge als de concessiehouders,  waren laaiend enthousiast. We slaagden er zelfs in interesse op te wekken bij andere steden. Wij laden ons dus al op voor nog meer edities van RijBatterij! 

Met het event slaagden we erin het grote publiek te informeren over en warm te maken voor elektrisch en hybride rijden.