Voor Rockwool Building Insulation (Team USA) herwerkten we de online pricing tool die we eerder voor Rockwool Technical Insulation (Team Europe) hadden ontwikkeld en gaven er een Noord-Amerikaans accent aan.

Rockprice: online prijstool met succes gelanceerd in Europa

Rockwool Technical Insulation, producent van technische isolatie voor de industrie, de offshore en de scheepvaart, biedt zijn Europese verdelers al een tijdje productprijslijsten aan via een digitaal platform: Rockprice. Onze teams stonden in voor de ontwikkeling van deze online prijstool en verzorgden bij de lancering de communicatie met onder andere een video’s en e-mailings. De Europese markt is ondertussen goed vertrouwd met Rockprice. Tijd om ook de USA digitaal verder te transformeren.

Digitaal platform krijgt Amerikaanse versie

Om verwarring met de Europese Rockprice pricing tool te vermijden, doopten we de Amerikaanse afgeleide Rockwool Pricelist en pasten het bestaande platform aan de noden van de plaatselijke verdeler aan. Hiertoe analyseerden we welke van de functionaliteiten nuttig waren voor Rockwool Building Insulation. Zo vinden Amerikaanse verdelers vandaag in de Pricelist alle productinformatie en, natuurlijk, up-to-date prijzen en een lijst met contactpersonen. Daarnaast voorzagen we ook een downloadcenter waar ze nuttige documenten kunnen opvragen en, nieuw, de mogelijkheid om prijslijsten aan te maken met een korting voor een specifieke periode.

Video creëert extra awareness bij de lancering van de pricing tool

De Noord-Amerikaanse variant van Rockprice lanceerden we met een aankondigingsvideo en een explanimation movie. Kwestie van de aandacht van de Amerikaanse verdelers te trekken en hen meteen warm te maken om mee digitaal te transformeren.

Bekijk aankondigingsvideo