De Majin Foundation ondersteunt mensen met kanker. Dat doet het via care-projecten en ondersteuningshuizen zoals het Majin Huis in Gent. Om naamsverwarring tussen de twee organisaties te vermijden en duidelijk te maken dat de stichting verschillende ondersteuningshuizen een platform biedt, koos ze ervoor van naam te veranderen. Wij begeleidden hen in dat traject.

Nieuwe naam, nieuw logo

Voor de nieuwe naam viel de keuze uiteindelijk op Candras, ‘een samenvloeiing van de eerste letters van de Engelse woorden care en cancer en van het Griekse woord andras, dat mens betekent’. Onze designers gingen hiermee aan de slag en ontwierpen een logo dat tegelijk sereniteit én levenslust uitstraalt. De stijl van het logo, met zijn zachtblauwe kleurtinten, was meteen ook de inspiratiebron voor de nieuwe website. 

Website met welkom gevoel

De website van de Candras Foundation moest een grote openheid uitstralen en mensen een welkom en gerust gevoel geven. Daarnaast was het gebruiksvriendelijk karakter essentieel. Zowel bezoekers als de beheerder van de site moesten er vlot hun weg in vinden. Die laatste kan vandaag alvast makkelijk zelf de content fill verzorgen en nieuwe inhoud, over bijvoorbeeld care-projecten, toevoegen. In het Nederlands en in het Frans.

Video schetst sfeervol beeld

Een extra eyecatcher op de site is de video, een ingetogen persoonlijke getuigenis van een kankerpatiënt. Ons videoteam werkte het scenario uit op basis van een waargebeurd verhaal en filmde alles op locatie. Het resultaat schetst een sfeervol beeld van wat de Candras Foundation kan betekenen voor mensen met kanker. Het perfecte plaatje om de stichting nog sterker te profileren.