RTI pakt het luchtig aan

Ongeziene campagne

ROCKWOOL Technical Insulation heeft met zijn SeaRox productlijn een uitgebreid assortiment isolatiemateriaal voor de offshore- en de scheepvaartindustrie. Recent voegde het daar een innovatief lichtgewicht steenwolproduct aan toe, de SeaRox FB 6000.

Om deze nieuwe isolatieoplossing te lanceren, ontwikkelden we een voor de sector ongeziene campagne. Het beeld toont de voorsteven van een schip (met op de achtergrond een passagierschip en een offshore platform, de doelmarkten). Onder de waterlijn gaat de rode boeg naadloos over in een gigantische rode ballon.

Met deze campagnevisual willen we in de eerste plaats het lichte gewicht van de isolatieoplossing benadrukken. Via de headline roepen we de doelgroep van scheepsbouwers en rederijen op tot de actie (en wijzen we hen op het positieve effect van lichtgewicht steenwolisolatie).

Offline en online tools

Het concept werd ondertussen verwerkt in advertenties en andere communicatietools zoals een productbrochure en e-mailings. Op de landinsgpagina www.searoxlightweightinsulation.com verzamelden we alle voordelen van deze innovatie. Wie dat wil kan hier ook meer info downloaden of een pakket met een productstaal aanvragen.