Royale incentive voor Saint-Gobain Glassolutions

Spiegels voor de koning

De geschiedenis van Saint-Gobain gaat terug tot de tijd van Lodewijk XIV. In oktober 1665 werd in Parijs de ‘Manufacture des Glaces de Miroirs’ opgericht. De manufactuur was hofleverancier en maakte onder andere de spiegels voor de wereldberoemde Spiegelzaal in het paleis van de Zonnekoning.

Oktober 2015 was dan ook het ideale moment om die mijlpaal te vieren. En waar kon dat beter dan in Versailles.

Een apart werkbezoek

De glasafdeling van de Franse bouwgroep schakelde ons in om voor een kransje klanten en leveranciers een verjaardagsincentive te organiseren. Dat werd ‘Le Privilège Royal’, twee exclusieve weekendtrips naar Parijs voor een groep van telkens 70 genodigden (partners inbegrepen).

Begin oktober namen we hen van ’s morgensvroeg mee in een heuse limobus richting Versailles. Onderweg voorzagen we een royaal ontbijt en gepersonaliseerde treats.

Na een vlotte rit, stond er eerst een ‘werkbezoek’ aan het paleis op het programma. Afhankelijk van de groep was dat na of voor de lunch in La Petite Venise, het restaurant in de oude koninklijke stallen. Een gids leidde het gezelschap door de appartementen van de Zonnekoning en, natuurlijk, de beroemde Spiegelzaal.

Na de rondleiding vertrokken we naar Parijs. Op de Place de la Concorde, in het hart van de hoofdstad, had Saint-Gobain vier futuristische paviljoenen geplaatst die een sensoriële en artistieke reis doorheen de wereld van bouwmaterialen uitbeeldden. De paviljoenen stonden eerst in Shanghaï, dan in Sao Paulo, Philadelphia en ten slotte in Parijs. Hiermee wil Saint-Gobain tonen dat de groep op elk continent aanwezig is. De opstelling was een logistiek huzarenstukje en bood de bezoekers een uitzonderlijke ervaring. En dan moest het vrijetijdsprogramma nog beginnen…

Perfecte timing, pure klasse

Met deze incentive wilden we de deelnemers laten voelen dat Saint-Gobain Glassolutions hen als ‘bevoorrechte partners’ beschouwt. En daarin zijn we met verve geslaagd. Van de stijlvolle uitnodigingen tot de gepersonaliseerde bagagelabels en gouden programma- en infomappen, van de persoonlijke begeleiding ter plaatse tot de magnifieke hotelaccommodatie nabij de Tuilerieën en de Place Vendôme, van de catering tot de perfect getimede logistiek. Alles stond in het teken van het creëren van een unieke sfeer en een onvergetelijke belevenis.

Het social programme was daar een mooie illustratie van. Zo hadden we ervoor gezorgd dat de gasten zaterdagavond als echte vips ontvangen werden in de Moulin Rouge en een wervelende dinershow vanop de eerste rij (!) konden meemaken. De pluimen vlogen in het rond. Du jamais vu!

Zondag begon met een copieus ontbijt in de Napoleon-zaal van het hotel. Het pompeuze decor paste mooi bij de barokke sfeer van de weekendtrip. Een toer door de Lichtstad - met de bootjes op de Seine of te voet - en een lunch in een toprestaurant dat voor de gelegenheid volledig in de Saint-Gobain stijl zat, zetten de kroon op het werk. Hoewel…

Tijdens de busrit naar België trakteerden we de deelnemers nog een laatste keer op verse koffie en gebak van één van de beste patissiers van Le Marais. De kers op de taart van een geslaagde incentive.

Meer over dit project leest u binnenkort in Update Magazine en op deze website.