Phoenix Contact houdt het simpel

De Italiaanse connectie

Phoenix Contact is wereldwijd toonaangevend in elektrische en elektronische aansluittechniek voor industriële toepassingen. Met de Quickon Power Distribution (QPD) connectoren heeft het een unieke oplossing om kabels snel en zonder gereedschap met elkaar te verbinden. Het kan installateurs tot 80 procent tijd besparen.

Om die kwaliteiten bekend te maken, ontwikkelden we een origineel en toepasselijk communicatieconcept voor de Duitse, Belgische en Luxemburgse markt. Hiervoor deden we een beroep op La Linea van de Italiaanse cartoonist Cavandoli. Het humeurige lijnfiguurtje confronteerden we met een ‘connectieprobleem’: de lijn waarop hij loopt, bleek plots onderbroken. Dankzij een Quickon Power Distribution connector was dat gelukkig meteen opgelost. Simpel en snel!

Positieve reacties

De campagne werd in mei gelanceerd tijdens Indumation, de beurs voor industriële automatisatie in Kortrijk, België. Hiervoor tekenden we een hele reeks communicatietools uit met La Linea in de hoofdrol: van een strooifolder en T-shirts tot een lenticular kaartje (dat het animatie-effect nabootste: eerst zie je het figuurtje op de onderbroken lijn; kaartje kantelen en alles is weer in orde dankzij de QPD connector).

Op de stand van Phoenix Contact stond bovendien een elektro-spiraalspel: bezoekers moesten een ring van de ene naar de andere kant leiden zonder de ijzerdraad (in de vorm van een La Linea mannetje) aan te raken. Een leuke uitdaging voor mensen met een vaste hand!

In de periode van de beurs verschenen ook de eerste advertenties (in het Nederlands, Frans en  Engels) en was het animatiefilmpje op de QPD landingspagina te zien. De campagne kon, dankzij de originele vorm en klare boodschap, op grote interesse uit de sector rekenen en leverde heel wat positieve reacties op.

Meer over dit project leest u binnenkort in Update Magazine en op deze website.