Het ziet er zonnig uit voor Eternit

Solesia zonnedak

Eternit is Belgisch marktleider voor dak-, gevel- en wandoplossingen. Tijdens Batibouw in Brussel pakte het uit met zijn vernieuwde assortiment Solesia zonneleien en -pannen. Hiermee leg je eenvoudig en snel een perfect esthetisch geïntegreerd zonnedak. Het resultaat oogt mooi en het rendement is dat al evenzeer.

Aantrekkelijk concept

De campagne ter promotie van Solesia focuste in de aanloop naar de grootste bouwbeurs van België dan ook volledig op de aantrekkelijke kwaliteiten van de zonneleien. Het beeld van de ‘Eternit-rode’ bril met hartjesglazen waarin een Solesia zonnedak wordt gereflecteerd, staat symbool voor het esthetisch knappe effect en de mooie opbrengst. Alles ziet er buitengewoon goed uit.

Heldere communicatie

Het brilbeeld verwerkten we in advertenties voor enkele bouwgerelateerde magazines. De Solesia productbrochure kreeg, naar aanleiding van Batibouw, een grondige restyling in de lijn van het concept. De inhoud werd van copy tot beeld volledig herbekeken.

Speciaal voor de bouwbeurs ontwikkelden we ook een leaflet met een handig rekenvoorbeeld én voorzagen we rode hartvormige brillen om aan geïnteresseerde bezoekers mee te geven. Dakdekkers kregen een ander, praktisch gadget: met de digitale voucher die we hen hadden toegestuurd, konden ze een thermosfles op de Eternit-stand afhalen.

Onze Online afdeling integreerde in de stand ten slotte ook een interactieve calculator tool. Daarmee kon iedereen die dat wou een simulatie maken van hoeveel een Solesia zonnedak kost. Een video legde ondertussen het zonnedaksysteem nog eens haarfijn uit.