Gyproc heeft ze alle vijf, nu ook in de winkel

Meer visibiliteit op het verkooppunt

Gyproc wil klussers in de doe-het-zelfzaken ervan overtuigen om bij het gyprocken zijn vijf basisgereedschappen te gebruiken. Dat doet het met displays, shelf talkers, raam- en vloerstickers en wobblers in de stijl van de ‘alle vijf’-campagne.

Al het point of sales materiaal staat daarbij strategisch opgesteld: in de buurt van de Gyproc-platen, bij het rek met de Metal Stud profielen, aan het schap met de toebehoren, de voegmiddelen en de lijmen en primers. Op elke Gyproc-spot worden klanten er telkens weer aan herinnerd dat je voor een professioneel resultaat maar beter alle producten van hetzelfde merk gebruikt. Gyproc dus.

Meer visibiliteit in de winkelpunten creëren, is voor een merk trouwens nooit een slecht idee. 70% van de consumenten beslist uiteindelijk pas op de winkelvloer. Goed in het oog springen, is daarom de boodschap… en die klus hebben we voor Gyproc netjes geklaard.

Van de website naar de winkel

Om de consument naar de doe-het-zelfzaak te sturen, ontwikkelden onze Online-experten eerder al naar aanleiding van de bouwbeurs Batibouw een aparte ‘alle vijf’-website: www.doehetzelfgyproc.be. Die werd gelanceerd samen met een intensieve SEA-campagne. De online advertenties waren specifiek gemaakt op basis van Gyproc-trefwoorden die doe-het-zelvers aanspreken. Scheidingswand zetten? Zolder renoveren? Vals plafond hangen? Op de site ontdekken ze hoe Gyproc hen daarbij kan helpen en worden ze voor meer informatie actief doorverwezen naar de officiële Gyproc-site én naar de Gyproc-verdelers. Zo is de cirkel rond.