Een krachtig online platform voor Arteco

Persoonlijke benadering

Met activiteiten in onder meer China en India reiken de ambities van Arteco ver. En bij een ambitieus en internationaal bedrijf hoort een sterke website. Die moest bezoekers meer dan vroeger persoonlijk benaderen en een beter zicht geven op het assortiment. Ze moesten bovendien vlotter hun weg vinden doorheen de sitestructuur. Een verzorgde lay-out moest prospects overtuigen van de professionaliteit.

Intensief voortraject

Een goede voorbereiding is het halve werk: dankzij een uitgebreide checklist kregen onze webarchitecten een duidelijk zicht op de noden en wensen van de klant. Het resultaat? Een opgefrist design, een hervormde navigatiestructuur, links in de tekst naar andere pagina’s op de website, doeltreffende calls-to action (CTA) om zoveel mogelijk leads te lokken en integratie van relevante keywords om hoger in de zoekresultaten te belanden en meer traffic te genereren. Wireframes rondden de voorbereidingsfase af: zij fungeerden als een blauwdruk van de site en brachten de structuur van elke webpagina helder in beeld.

De bouwfase

Na groen licht van Arteco op het uitgewerkte designvoorstel gingen onze ontwikkelaars aan de slag met de uitbouw van de site. Elk product kreeg z’n eigen SEO-geoptimaliseerde productpagina, om snel gevonden te worden in de zoekmachines. Daarnaast werd de verouderde Zitrec-site, producent van warmte- en koudedragers, herwerkt en in de nieuwe sitestructuur geïntegreerd. Elke pagina werd ook voorzien van een activerende call-to-action.

Een downloadcenter centraliseert vandaag alle communicatie (leaflets, handleidingen, video’s, productfiches enz.) op één plaats. En dankzij de faceted search filter, een intuïtieve zoekfunctie, vindt de gebruiker in enkele klikken de gezochte informatie door te filteren op verscheidene relevante criteria. Verder kunnen klanten inloggen op een klantenzone, waar ze gepersonaliseerde content kunnen raadplegen zoals nieuws, FAQ’s en approvals die voorschrijven welke koeler bij welk model hoort.

Ultra-efficiënt

Het eindresultaat is een ultra-efficiënt en performant webplatform: een extra troefkaart voor Arteco die zeker in de smaak valt bij de klant, en een schoolvoorbeeld van onze doeltreffende online marketing aanpak. Om de prestaties nog te versterken en doelgroepen nog gerichter te benaderen kan in de toekomst door een continue analyse van het websiteverkeer verder worden ingezet op zoekmachine-optimalisatie (SEO) en online advertising (SEA). Vooruitkijken en snel schakelen is in deze digitale wereld nu eenmaal een must.

Geïnteresseerd in een persoonlijke toelichting van deze case? Maak een afspraak.