Curcudyn trekt aan het langste eind

0 minuten

Curcudyn trekt aan het langste eind

Metagenics, wereldwijde koploper in de productie en distributie van voedingssupplementen, wou de verkoop van één van zijn producten een boost geven. Curcudyn, een geneesmiddel zonder voorschrift dat stramme spieren, pezen en gewrichten versoepelt, kreeg een inventief campagneconcept mee dat ook op de lachspieren mikte.

Campagne met een twist

Curcudyn is een voedingssupplement op basis van plantenextracten. Het maakt komaf met pijnlijke gewrichten en draagt bij tot de instandhouding van de normale werking van de spieren. Om die boodschap helder over te brengen naar de consument, bedachten we een campagne met een originele twist.

Op tv en in de apotheek

De hoofdrol in de Curcudyn communicatie was weggelegd voor een worstelaar met krulsnor. Geen echte worstelaar, wel een trekpop die met een simpele ruk aan een touwtje tot leven komt. Via acht gewrichtspunten worden de ledematen simultaan en schijnbaar moeiteloos bewogen en voert het popje een komische gym­oefening uit. Zo legden we een logische en leuke link naar het heilzame effect van het voedingssupplement. Om de productnaam nog wat dieper in het geheugen van de consument te nestelen, verwerkten we het conceptbeeld in verschillende communicatietools zoals een (korte) tv-spot en promotiemateriaal voor in de apotheek in de vorm van een (interactieve) display. Benieuwd hoe Curcudyn hiermee de consument wist te overtuigen en aan het langste eind trok? 
Bekijk dan hier de tv-spot.