Ardo gaat de boer op

Duurzaam ondernemen

Ardo is voortdurend op zoek naar milieubewuste, maatschappelijk verantwoorde en economisch haalbare methoden om groenten te telen, in te vriezen, te verpakken en op te slaan. Daarbij legt het zichzelf en zijn leveranciers hoge kwaliteitseisen op. Respect voor de natuur en het milieu is voor Ardo dus dagelijkse kost.

Om zijn duurzame teeltwijzen en toekomstplannen aan pers en publiek voor te stellen, maar vooral klanten en telers in te lichten over de geoogste resultaten, organiseerde het in september het ‘Let’s meet in the field’ evenement. Gedurende vier dagen nodigde het zijn relaties uit naar Ardooie om, recht tegenover de eigen productiesite en te midden van de velden, te komen kennismaken met (en proeven van) de duurzame strategie van Ardo.

Eva De Keyser, Project Engineer Sustainable Agriculture - Vegras: “De opzet van deze vierdaagse was om het Mimosaproject, onze toekomstvisie voor een duurzame groenteteelt, in de kijker te zetten. We wilden telers inspireren en tegelijk afnemers, klanten en consumenten tonen dat we vandaag al volop inzetten op duurzame technieken.

Vier dagen in het veld

Voor de praktische organisatie van het vierdaagse evenement engageerde het diepvriesgroentenbedrijf D’M&S Events. Onze medewerkers zorgden er allereerst voor dat het terrein goed toegankelijk (en bewegwijzerd) was en de acht futuristische domes correct ingeplant werden op het veld. In elke koepeltent konden de deelnemers in de voor- en namiddag sessies rond een ‘duurzaam thema’ bijwonen (biodiversiteit, preventieve acties, biolandbouw …) en zo stap voor stap kennismaken met de duurzaamheidsstrategie van de producent. De resultaten daarvan kregen ze op een nabijgelegen proefveld te zien.

Gedurende de vier dagen namen we de hele coördinatie op de site voor onze rekening: de ontvangst van de deelnemers door hostesses, de rurale decoratie van zalen, de technische ondersteuning van de presentaties, de tour guides op het proefveld, de catering (’s middags een lunch, ’s avonds een diner)… Onze teams stonden elke dag van 8 tot 19 uur paraat om de groepen (van 50 tot 250 gasten) gepast te ontvangen. Voor de buitenlandse genodigden regelden we de nodige hotelaccommodatie en shuttlediensten naar Ardooie.

Communicatie inbegrepen

Naast de coördinatie stond D’M&S ook in voor de communicatie. We ontwikkelden de uitnodigingen en een online registratieplatform, de badges en de bewegwijzering. We leverden de menu’s en al het andere communicatiemateriaal. In samenwerking met ons persbureau Pressworld stelden we een volledige persstrategie op. Het persbericht en het persdossier, de selectie van de journalisten, de calling. Niets werd aan het toeval overgelaten om het ‘Let’s meet in the field’-evenement in the picture te krijgen. En of onze inspanningen vruchten afwierpen?

Heidi Goovaerts, Group Marketing & Innovation Director - Ardo: “Met dit evenement oogstten we heel wat bijval. We haalden het regionale nieuws en er werd in tal van media over bericht. De originele locatie en het vlotte verloop droegen er bovendien zeker toe bij dat onze duurzame boodschap goed werd ontvangen bij onze telers, leveranciers, klanten en medewerkers. We mogen dus tevreden terugblikken op een geslaagde vierdaagse.