Cedral, het merk van gevelbekleding van Etex, lanceert een vernieuwde colour range. Tijd om eerst intern de neuzen in dezelfde richting te krijgen. Want enthousiaste en goed geïnformeerde verkopers, die verkopen natuurlijk beter. Wij gaven de sales daarom alle tools om zich straks in geuren en kleuren uit te drukken tegenover hun netwerk van dealers.

Intern(ational)e sales kick-off 

De vernieuwde Cedral sidings collecties zijn verkrijgbaar in acht Europese landen: België, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Litouwen en Polen. Dat betekent: heel wat salesvertegenwoordigers up-to-date brengen en inspireren - in hun eigen taal en bij voorkeur tegelijkertijd.

Training voor ambassadeurs

Om iedereen te informeren, organiseerde het Cedral-team eerst een (digitale) interne kick-off training voor de Cedral-ambassadeurs. Enkele weken later gingen die op hun beurt de lokale Cedral-vertegenwoordigers enthousiast maken over de vernieuwde kleurenreeks. Eventuele vragen werden teruggekoppeld naar het Cedral-team, zodat ze deze tijdens een Q&A-sessie konden beantwoorden.

E-mailing houdt sales on track

Maar hoe kun je iedereen effectief inlichten over wat er van hen verwacht werd? Het antwoord: via e-mail! Onze strategen tekenden een e-mailtraject uit dat de salescollega’s in verschillende landen on track houdt gedurende het hele kick-off proces. Van save-the-dates en teasermails tot officiële uitnodigingen, onze copy- writers kropen in hun pen en schreven pakkende e-mails.

Onze strategen tekenden een e-mailtraject uit dat de salescollega’s in verschillende landen on track houdt.

Launchvideo’s

Om de interne salesmeetings ter plaatse bij de verdelers smooth te laten verlopen, ontvingen de Cedral-ambassadeurs ook een informatieve animatievideo met ondertiteling in hun taal. In de video legt Cedral de nieuwe kleurenstudie uit, licht het de redenen achter de verandering toe en toont het in absolute primeur het nieuwe kleurenpalet voor Cedral-sidings. 

Leuke weetjes: De opnames voor de video vonden plaats bij de klant in Kapelle-op-den-Bos. 

Sample display kleurt de meetings

Last but not least, wilden we de interne meetings met de sales nog wat interactiever en kleurrijker maken. Daarom ontworpen onze creatives een levensgrootte sample display die letterlijk de waaier aan kleuren laat zien. Maar de aanwezigen konden pas echt hun kleur bekennen tijdens de pauze. Iedereen ontving van tevoren een Cedral-toolbox met branded schildersschorten, penselen, canvassen en potjes verf in het nieuwe kleurenpalet. Het idee was: express yourself… in colour. De productie en verzending van alle tools verzorgden 
we in-house.