D’M&S wordt hoofdaandeelhouder van de online shopping community Earnieland van Steven Spillebeen en van het digitale influencerplatform Influencernetwork.be. Een win-win voor alle partijen die hiermee hun groeiambities kracht bijzetten.

Meerderheid in Earnieland

D’M&S en Earnieland zijn geen onbekenden voor elkaar. In 2014 was D'M&S als incubator de drijvende kracht bij de opstart van de online shopping community. Het fideliseringsplatform van Steven Spillebeen is gebaseerd op een affiliate-marketingmodel: consumenten die winkelen in de webshops van de aangesloten partners (Bol.com, Amazon, Booking.com,…) worden in cash beloond.

Earnieland is dus een soort digitale klantenkaart. Om het platform meer slagkracht te geven en internationaal uit te bouwen verkoopt oprichter Steven Spillebeen zijn aandelen aan D’M&S. Bert Clybouw, van Libaro, blijft het dagelijks bestuur van Earnieland waarnemen.

Meer info? www.earnieland.be

Hoofdpartner van Influencernetwork.be

Dat D’M&S investeert in internetbedrijven is niet nieuw. Zo participeert D'M&S ook al een tijdje in Influencernetwork.be. Dat online platform brengt honderden influencers uit België en Nederland rechtstreeks in contact met bedrijven. Om de groei te stimuleren en eigen klanten een extra service aan te reiken, neemt D’M&S een meerderheidsparticipatie in Influencernetwork.be.

Arne Dacquin, CEO D’M&S: “Als meerderheidsaandeelhouder zullen we Earnieland en Influencernetwork.be de gepaste ondersteuning en omkadering bieden om zich internationaal verder op de kaart te zetten. Tegelijk halen we zelf een pak digitale kennis binnen. Voor klanten die hun customer loyalty en community building via e-commerce willen optimaliseren is Earnieland een ideaal platform. Influencernetwork.be heeft dan weer een grote expertise op vlak van influencer marketing. Als onafhankelijke partner kan D’M&S daar alleen maar voordeel uithalen en ons eigen digitale dienstenaanbod versterken.”