Efficiënt aandacht genereren in de media

Een persconferentie is een vast onderdeel van een persplan of persstrategie. Zeker als je belangrijk nieuws te melden hebt, is zo’n bijeenkomst organiseren een must-do. Je kan dan immers meteen de juiste selectie van journalisten en media samenbrengen en hen, uit de eerste hand, de juiste informatie meegeven.

Waarom een persconferentie organiseren?

Soms volstaat het een persbericht de wereld in te sturen als je iets wil aankondigen. Je maakt je perslijsten op, schrijft een persbericht en zorgt ervoor dat er iemand ter beschikking staat om vragen van journalisten te beantwoorden. Maar voor groter nieuws zoals de aankondiging van een evenement, de opening van een nieuwe vestiging of een andere belangrijke gebeurtenis, is een persconferentie organiseren een betere optie.

Hoe je dat praktisch aanpakt? Versta: hoe krijg je journalisten zover dat ze naar jou komen luisteren én over jou schrijven? Dat vertellen we je graag in een persoonlijk gesprek.

Meer weten over content & pers?

Welke live tools passen
in jouw marketingmix?

Hebben we je hier kunnen inspireren met onze live stories? Wil je weten met welke tools we jouw verhaal naar je doelgroepen kunnen brengen om hen een boeiende belevenis te bezorgen? Dan moeten we elkaar dringend eens live ontmoeten...

Contacteer onze experten