Rockfon pakt het slim aan

Stap voor stap slimmer

Dit slimme engagementplatform is een manier om rechtstreeks in contact te komen met de installateurs en hen nog ‘smarter’ te maken. Dat doen we door blog- en nieuwsberichten, productinfo, tips & trucs, ervaringen, wedstrijden en webinars te delen via een content kalender. Anderzijds maakt Smart@Work ook Rockfon slimmer. In het online platform is namelijk een marketing automation tool geïntegreerd, waardoor we nog meer over de installateurs te weten komen. Wat hun interesses zijn bijvoorbeeld en op welke vlakken ze hun kennis nog kunnen bijschaven.

Marketingstrategie op maat

Die kwalitatieve info achterhalen we door specifieke acties zoals een wedstrijd met vragen over Rockfon-producten te organiseren. Op basis hiervan sturen we dan weer gerichte newsletters naar de doelgroep, die kleine stukjes informatie per keer bevatten. Dit noemen we microlearning. Doordat we continu nieuwe inzichten verkrijgen, kunnen we de communicatie bijsturen en zijn we de installateurs uiteindelijk nog beter van dienst. Een win-winsituatie die vooral op lange termijn rendeert. 

Ondersteunende communicatietools

Om de lancering van Smart@Work bekend te maken bij de installateurs, ontwikkelden we een waaier aan communicatiemateriaal voor de dealers en salesmedewerkers van Rockfon. Met offline tools zoals posters, advertenties en folders ondersteunden wij hen in de communicatie naar de klant toe. Ook het promoteam van Rockfon krijgt ondersteuning voor de organisatie van events. Dit team brengt bijvoorbeeld bezoeken aan de installateurs op de werf en brengt hiervan verslag uit via social media. Op deze manier versterken we op een leuke manier het communitygevoel van de installateurs