ICO neemt nieuwe website in gebruik

RoRo-draaischijf

België is het kloppend hart van de Europese automobielindustrie. Via de havens van Antwerpen en Zeebrugge worden jaarlijks miljoenen auto’s in- en uitgevoerd. ICO is een van die ondernemingen die de behandeling van roll-on/roll-of cargo op schepen en in haventerminals voor zijn rekening neemt. Van de vrachtwagen of de trein op het schip, en omgekeerd. Zowat alle grote automerken doen een beroep op de logistieke diensten van de vrachtbehandelaar.

Daarnaast biedt ICO eveneens een reeks aanvullende diensten aan: het onderhoud van de wagens, het in orde brengen van alle administratieve documenten (scheepsagentuur) en andere logistieke diensten.

Website als visitekaartje

Om zijn activiteiten te promoten bij rederijen en automerken, kan ICO vandaag uitpakken met een sterk visitekaartje: een gloednieuwe website. Deze is zo ontwikkeld dat op de homepage - én op alle andere pagina’s - onmiddellijk duidelijk is voor welke diensten een klant of prospect bij ICO terechtkan. Ook de terminals krijgen een centrale plaats op de site - belangrijk om (potentiële) klanten te overtuigen van de uitstekende ligging en bereikbaarheid.

De website is bovendien responsive, en past zich dus makkelijk aan het formaat van een tablet of smartphone aan.

Heldere navigatie

De website zit in een nieuwe, opgefriste huisstijl. Het design is gebaseerd op de ICO corporate kleuren en voelt dus vertrouwd aan. De heldere navigatiestructuur hebben we nog versterkt door labels en andere grafische elementen in de site te integreren. Zo vindt de bezoeker intuïtief de weg naar de diensten en de informatiefiches over de terminals. De landkaartjes die het werkterrein van ICO schetsen zijn al even ‘recht door zee’ vormgegeven.

Ook voor de offline communicatietools (een salespresentatie en promotiemateriaal voor op beurzen) hanteerden we dezelfde stijl die we op de online tools toepasten.

Meer over dit project leest u in een volgend nummer van Update Magazine.