Hoe creëer je content
die jouw doelgroep aanspreekt?

Aandacht. Daar draait het om. Jij wil je doelgroep bereiken en overtuigen om voor jouw merk, product of bedrijf te kiezen. Maar hoe doe je dat in tijden waarin mensen 24/7 overspoeld worden door informatie en reclame? Sterke content, verspreid via het juiste medium en op het juiste moment, is het antwoord.

Dit is hoe wij verhalen vertellen.

Er was eens… een strategie

Achter elk merk, elke organisatie, elk product zit een verhaal. Hoe je een inhoudelijk sterk verhaal neerschrijft zodat het mensen raakt en welke media, offline en online, je best inzet? Daarvoor heb je gepassioneerde vertellers nodig die een publiek boeien en aan zich binden.

Onze content strategie steunt op 3 pijlers:

Plan

Een goed verhaal bereid je maar beter goed voor. Wat wil je bereiken – en wie? Waarin zijn jouw doelgroepen geïnteresseerd? Welke verhalen hebben de grootste kans om te worden opgepikt? Verspreid je ze via paid (advertising), owned (eigen kanalen), earned (pers) of shared (social) media? En wat is het effect van jouw content marketinginspanningen? Tijd voor een goed plan.

 

 

Communicatie

Welke tools zetten we in om jouw verhaal te brengen? De juiste! Video, blogs, social posts, magazines, persberichten … Afhankelijk van je doelstellingen en boodschap kiezen we de gepaste kanalen om je verhaal op het gepaste moment te verspreiden. We zetten daarbij een mix van verschillende media in én kijken welke de grootste respons genereren. Content scanning en optimalisatie helpt ons tenslotte om je doelgroepen later nóg efficiënter aan te spreken.

 

 

 

Creatie

Plan klaar? Dan komen onze content creators in actie. We kijken welke content er al is en bedenken nieuwe topics. Het creëren van pillar content staat daarbij centraal. We maken een webpagina en verwijzen voor meer informatie door naar cluster content. In deze blogs, video’s, whitepapers, … behandelen we sub topics. Zo trekken we je publiek steeds dieper in het verhaal. Met een content activiteitenkalender houden we iedereen voor langere tijd gefocust.

Marketingtools à volonté

Online of social media advertising, content marketing, influencer marketing, videomarketing, e-mailmarketing, remarketing, marketing automation… Om je doelgroepen (en doelen) te bereiken, zetten we de digitale tools in die jouw online prestaties boosten! Benieuwd welke mix bij jou past?

Digital agency nodig?