Gyproc
Producent van gipsplaten, producten en accessoires

Gyproc is een merk van Saint-Gobain Construction Products Belgium, onderdeel van de internationale Saint-Gobain groep. Gyproc startte in 1957 als eerste in de Benelux met de productie van gipsplaten. De introductie van de ‘droge afbouwmethode’ op basis van gipsplaten betekende een omwenteling in de bouw. Vandaag biedt Gyproc een totaalassortiment van diverse Gyproc-platen, -profielen en -toebehoren voor wand- en plafondsystemen voor de binnenafbouw, zowel in de woningbouw als in de projectbouw.

Ook de foto’s die de handelingen duidelijk in beeld brengen op de cover en in het boek zelf, werden door ons gemaakt.
We herbekeken elke pagina van het Doe-Boek en ontwikkelden een nieuwe, frisse lay-out.
Onze offline-experts voegden een extra inspiratiehoofdstuk toe, waarmee Gyproc een nog ruimer publiek aanspreekt.

GYPROC en D'M&S BEWIJZEN: PRINT IS SPRINGLEVEND

16 jaar nadat de 1e druk van het Doe-Boek voor Gyproc Saint-Gobain van de persen rolde, was het tijd voor een volledig gerestylede versie van de populaire doe-het-zelfgids. Onze communicatie-experts legden eerst hun oren te luister bij de doelgroep en ontwikkelden op basis hiervan een nieuw en fris design. We maakten nieuwe foto’s, herbekeken de structuur en grids, pasten de pagina-indeling aan én voegden een nieuw inspiratiehoofdstuk toe. Zo werd de gids nóg toegankelijker voor een breed publiek.

Services
Conceptbeeld : Fotografie & beeldbewerking door onze huisfotograaf Photographil
De visual toont de plakker, in zijn dagelijkse werkomgeving. Omdat hij hiervoor gebruikmaakt van de Gyproc pleisters is hij duidelijk zeker van zijn stuk – of ‘stuc’, een knipoog naar ‘stucwerk’.
Advertentie in de Nederlandstalige vakbladen
Advertentie in Franstalige vakbladen
Niet alleen rolbanners als POS maar ook posters en spandoeken bij de Gyproc-verdelers.

Gyproc blijft plakken bij stukadoors

Gyproc wil plakkers een steuntje in de rug geven. Dat doet het met kwalitatieve producten die hen het werk vergemakkelijken.
Wij ondersteunden de producent van gipspleisters met een vlekkeloze advertentiecampagne naar stukadoors.
D'M&S stond in voor het business-to-business communicatieconcept en de nodige point of salesmateriaal.

Campagnebeeld doorgetrokken in hun advertenties
Gloednieuwe renovatiegids, D'M&S zorgde voor de opbouw
Praktisch handboek rond hoe energiezuinig renoveren

De stille kracht in Gyproc

Na de vorige campagne voor Soundblock besloot Gyproc dit jaar opnieuw meer rumoer rond zijn geluidsisolerende gipskartonplaat te maken. D'M&S zorgde voor een logisch vervolg met een duidelijk nieuw campagnebeeld voor hun communicatietools.

Landingspagina van de 'alle vijf' campagne
Conceptbeeld van de 'alle vijf' campagne
Promotie tools op batibouw
Wobblers
Doelgerichte SEA-campagne op basis van het online zoekgedrag
Blogsite met praktische tips
Vloersticker in de winkelpunten

Gyproc activeert 'alle vijf' online

Aangezien de doe-het-zelver steeds vaker online op zoek gaat naar oplossingen verzorgden we rond Batibouw een doelgerichte SEA-campagne aangepast aan de doelgroep. Naast de landingspagina verzorgden we ook een blog met praktische tips. Ook de offline tools mochten niet ontbreken.