Het prestigieuze oldtimerfestival Zoute Grand Prix was dit jaar aan zijn zevende editie toe. D’M&S verzorgde niet alleen opnieuw de perscommunicatie, maar nam ook de online marketing én de organisatie van het vipluik in Kortrijk voor zijn rekening.

Persstrategie zet in op kwaliteit

Om journalisten van de juiste media naar Knokke-Heist te krijgen stelden we een persplan op. Daarmee mikten we op de kwalitatieve, binnen- en buitenlandse media, niveau Sabato, De Tijd, De Standaard … Zij werden persoonlijk benaderd en met primeurs en scoops aangespoord om te berichten over het exclusieve automotive én lifestyle karakter van het oldtimerfestival. Met succes. Voor, tijdens en na kreeg het evenement ruime aandacht in kranten en magazines, op televisie en websites. 

Actieve social media-aanpak

De blogs werden ook verspreid via de social media. En met Facebookposts voor, tijdens en na het event en een actieve e-mailmarketingstrategie hielden we de aandacht voor de Zoute Grand Prix bij pers en publiek continu hoog. Een sterk staaltje performance marketing!

Vipevent draagt imago verder uit 

Om de exclusieve uitstraling van de Zoute Grand Prix nog te vergroten, hield de rally dit jaar voor het eerst in zijn geschiedenis halt in Kortrijk. Op de Grote Markt hadden we daartoe een vipzone ingericht waar een select aantal genodigden de oldtimers van dichtbij konden bewonderen. 

Nieuwe site, e-mailmarketing, blogs, Facebookposts. Ons online team draaide op volle toeren!