Met 75 jaar op de teller rijdt busbouwer Van Hool meer dan ooit voorop in zijn markt. Onder het motto ‘Leading the way’ gaat de Belgische constructeur van bussen, touringcars en industriële voertuigen voluit voor duurzame innovatie, ook in zijn communicatie. Wij schakelden het merk mee een versnelling hoger.

Strategische marketingworkshop bepaalt de richting

First things first: Van Hool geniet al 75 jaar een stevige reputatie in binnen- en buitenland. Het is een bekende naam met een betrouwbaar imago. Zo’n merk een nieuw elan geven, vraagt een strak plan en een sterke marketingstrategie die de waarden van het bedrijf, zijn visie en ambities perfect weerspiegelt. Na enkele workshops met de klant vatten we de brand promise krachtig samen in: Van Hool, leading the way. Hiermee maakten we de weg vrij voor een inhoudelijk en visueel overtuigend communicatietraject waarvan wij de… lead namen.

Volg je ons?

Corporate movie toont de mensen achter het merk

Geen beter medium dan film om de rijke geschiedenis van je bedrijf, de passie van je mensen en het vakwerk dat ze elke dag leveren te tonen. Geïnspireerd door het ‘Leading the way’ thema maakten we een corporate movie die Van Hool van zijn beste kant laat zien. Een heuse familiefilm, mooi in beeld gezet en sfeervol verteld.
Enjoy!

Behind-the-scenes

By the way: om deze fijne corporate movie in te blikken, gingen we niet over één nacht ijs. We schreven het scenario, verzorgden de productie, stuurden onze filmploeg naar thuisbasis Koningshooikt en naar Skopje (Macedonië) waar Van Hool een productievestiging heeft, en monteerden alles tot een Hollywoodiaans pareltje.

Meer traffic naar de nieuwe website 

‘Van Hool, the movie’ is te bekijken op de gloednieuwe website die we voor de busbouwer ontwikkelden. Die ziet er dankzij het creatieve design en de makkelijk navigeerbare structuur helemaal 2022 uit, klaar om leads te genereren. We herwerkten daartoe ook een groot deel van de content en zorgden dat naast de voertuigen vooral de mensen in the picture stonden. 
Zo versterkt de website mee het beeld van Van Hool als een technisch toonaangevend maar tegelijk warm familiaal bedrijf waarin traditie en innovatie hand in hand gaan. 

1 week na de lancering vonden al meer dan  6000 unieke bezoekers de weg naar de nieuwe site.

Ook fotografie geeft het merk een gezicht

De mensen bij Van Hool zijn al 75 jaar de drijvende kracht achter het merk. In alle afdelingen maakt hun inzet, enthousiasme en expertise het verschil. Zij zijn het gezicht van het merk en spelen de hoofdrol in het verhaal van Van Hool. Met portretten en sfeerbeelden van #teamvanhool zetten wij hen alvast prominent in beeld. Een greep uit de foto’s die we ter plaatse hebben geshoot.

Crossmediale lancering A-range internationale voltreffer

Dat Van Hool ‘Leading the way’ is, bewijst het ook met zijn nieuwe A-serie. Deze 100% zero-emissie lijnbussen zijn het antwoord op de groeiende vraag naar een groen openbaar vervoer. We verzorgden de online marketing met postjes en snackable movies die wereldwijd de aandacht trokken op de sociale media. Clicks verzekerd!

De lancering van het A-gamma werd aangekondigd tijdens de European Mobility Expo in Parijs en trok veel kijklustigen naar de stand van Van Hool, waar ook de corporate movie op groot scherm werd afgespeeld.

Tot slot: om de lancering van de A-range extra ruchtbaarheid te geven, adviseerden we Van Hool bij het communiceren van het nieuws naar de pers. Het verhaal werd gretig opgepikt en verscheen in Amerikaanse, Europese en Aziatische media.