Merkpositie, check. Brand design, check. Brand story, check. Maar hoe bereik je nu je doelgroep? Voor tegelspecialist Tyles bedachten we een naams- en imagoversterkende campagne in een stijl die de aandacht trok.
Tyles is een Belgisch familiebedrijf gespecialiseerd in keramische tegels. De verdeling gebeurt via eigen showrooms en Tyles Experts nationaal verspreid. Om zijn naam te versterken en bezoekers naar de winkelpunten te lokken, gaven we het merkverhaal een boost. Crossmediaal en creatief!
Hun aanbod staat garant voor kwaliteitstegels in verschillende looks. Zichtbaar in de nieuwe conceptbeelden. Een selectie van 5 personen tussen 30 en 65 jaar, matchten we elk aan een specifieke look. De fotocollages illustreren zo dat Tyles voor iedereen een tegel in huis heeft. Vandaar de krachtige slogan: “Tyles. My style, my tile.”
"Met de nieuwe conceptbeelden en baseline matchten we verschillende persoonlijkheden aan diverse tegellooks. Zo spreekt de Tyles-campagne een brede doelgroep aan."
Met hun unieke collectie keramische tegels in hun toonzaal, staan de Tyles Experts voor betrouwbaarheid, kwaliteit en het beste advies. Kortom, de expert in jouw buurt.
Van de bestaande website maakten we een uitnodigend online platform dat bezoekers informeert over de verschillende looks en hen inspireert met online moodboards. Voor advies sturen we hen naar de Tyles showrooms en Tyles Experts. De site kreeg daartoe een extra luik, waar de verdelers voortaan elk hun eigen pagina hebben om nog meer traffic te genereren.
Bezoekers naar de site – en de Tyles showrooms en Experts – trekken? We haalden alles uit de kast, voor zowel online als offline advertising. Het resultaat? Een crossmediale campagne die in alle kanalen consistent en stijlvol de activerende boodschap vertelt.
We gaven de auditieve herkenbaarheid van Tyles in Vlaanderen, Brussel en Wallonië een boost met een radiospot die de brand awareness verhoogde en het publiek aanzette tot actie.
Om de naamsbekendheid te stimuleren, zorgden we voor extra visibiliteit in de toonzalen van de Tyles Experts. Daarvoor ontwikkelden we opvallend POS-materiaal zoals een toonzaaldisplay, rolbanner, beachflags, raamstickers en wagenstickers. Alles zat mooi in de stijl van het campagneconcept.
En we blijven leads verleiden… Ook, en vooral, online. Daartoe creëren we continu, maar heel gericht content rond topics die de doelgroep interesseren. Zo posten we berichten op Facebook, Instagram en Pinterest die leads naar de website (en de winkelpunten) leiden.
We zetten niet alleen de sociale media in. Met Google Ads houden we Tyles ook vlot vindbaar in de zoekmachines. Displayadverenties en banners trekken nog meer de aandacht.
Succes vergt een volgehouden inspanning. Daarom blijven we via alle mogelijke kanalen (actie)gerichte content versturen naar de doelgroepen. Crossmediaal, dus. Dat is nu eenmaal onze stijl. Stay tuned!
Benieuwd naar meer projecten? Download ons Update 53 magazine of vraag hem aan bij je thuis of op kantoor. Laat je inspireren en contacteer ons hoe we jouw merk kunnen versterken.