Met een mix van een always on campagne en een crossmediale communicatiestrategie bouwen we het jaar rond aan de naamsbekendheid en het merkimago van Tyles. Ook in het voorjaar hielden we de tegelspecialist top of mind via de socials, in print, op radio en tv. Benieuwd?

Primeurs op radio en tv

Voor Tyles pakten we uit met een primeur: een tv-campagne op de Vlaamse televisie. Onze mediaplanners kozen voor een brandawarenesspakket dat de naambekenheid van Tyles drie weken lang moest boosten op VTM 1, 2, 3 én GO. Tegelijk herhaalden we op Q, Joe, Willy en TopRadio het bestaande radiospotje en zonden dat bovendien voor het eerst uit op BelRTL en Nostalgie. Zo won het merk ook in de Franstalige markt aan bekendheid.

 

 

Beluister de radiospotjes!

 

Een nieuw magazine

In de vierde editie van het huismagazine laten we Tyles van zijn meest stijlvolle kant zien. Naar goede gewoonte ligt de focus op inspiratie en informatie. Onze designers zorgden daarbij voor een mooie balans tussen woord en beeld. Grote sfeerfoto’s zetten de toon en zijn perfect in harmonie met de verhalen over het duurzame karakter van keramische tegels, de klantgerichte aanpak van Tyles, enkele opvallende projecten en meer. Het maakt van het magazine, dat verspreid wordt via het dealernetwerk, een waardevolle salestool die potentiële klanten doet wegdromen en hen overtuigt om voor Tyles te kiezen.

Maart = actiemaand

De tv- en radiocampagne in februari versterkten de promotieactie die in maart in de Tyles verkooppunten liep. Wie in die periode zijn tegels bestelde, kreeg er een luxe lederen BBQ schort bovenop. Een aantrekkelijke boodschap die we via e-mailings, de website en de socials de wereld instuurden om leads warm te maken voor een bezoekje aan de Tyles showrooms.

Online Marketing

Voor Tyles is online marketing een vaste waarde in de communicatiestrategie. Met berichten op Facebook en Instagram houden we het merk continu onder de aandacht van de interieur, (ver)bouw- en lifestyle community. Om de Instastories extra punch te geven, lanceerden we onlangs trouwens ‘So Pretty’, ‘Good Combo’ en andere fijne stickers. Hartjes en duimpjes gegarandeerd!

Ondertussen schreven onze SEO-writers ook teksten rond specifieke keywords om de vindbaarheid van de Tyles-website verder te optimaliseren en meer leads te genereren.

Online employer branding

Door de groei van zijn netwerk, was Tyles de laatste maanden intensief op zoek naar een aantal nieuwe medewerkers zoals een accountmanager, productmanager en showroommedewerker. Om de juiste profielen aan te trekken, lanceerden we een gerichte wervingscampagne op LinkedIn, Facebook en Instagram.
Met succes.

Nog meer salestools

Om de sales van Tyles een extra duwtje in de rug te geven, ontwikkelden we enkele gesmaakte salestools voor de dealers. Zo stelden we een catalogus samen met de Outdoor Living tegelcollectie. Via QR-codes die bij elke tegels staan, leiden we ze rechtstreeks naar een online platform waar ze hun orders kunnen plaatsen of informatie opvragen.

Daarnaast ontwierpen we ook een gids met een overzicht van het beschikbare Tyles point of salesmateriaal. Een handige tool voor het salesteam om de winkelpunten ervan te overtuigen zich nog meer als een Tyles Expert te tonen.