Rubio Monocoat, producent van houtbeschermingsproducten, heeft met Rubio WoodCream een unieke houtwax ontwikkeld. Onze strategen en creatievelingen zetten mee hun schouders onder een héél visuele en vlotte lanceringscampagne.

Strategisch marketingverhaal

Hoe zet je een nieuw product in de markt? Welke doelgroepen spreek je aan? Hoe creëer je de juiste visuele identiteit en pak je de promotie aan? Op vraag van Rubio Monocoat tekenden we na een marktanalyse mee de strategische lijnen uit van een commercieel marketingverhaal. Dat moet Rubio WoodCream bekendmaken bij een b2b-publiek. Niet als me too-product, maar als een volstrekt unieke houtbeschermer.  

“We dachten mee met de klant na over hoe we het nieuwe merk in de markt konden zetten.”

Creatief conceptbeeld versterkt brand awareness

Rubio WoodCream is geen verf, geen olie, geen beits maar heeft wel alle voordelen ervan. Om verdelers en professionele gebruikers daarvan te overtuigen, ontwikkelden we een opvallende lanceringscampagne. De campagnevisual, een scheerkwast met een flinke dot Rubio WoodCream, benadrukt het esthetische en beschermende effect van de vochtregulerende en waterafstotende crème. De boodschap is duidelijk: deze wax houdt hout stralend mooi! 

Interne productlancering met digitaal event

De medewerkers en verdelers van Rubio Monocoat in België en het buitenland konden als eerste kennismaken met het nieuwe product tijdens een hybride event. Wij namen de hele organisatie van dit webinar op ons: van de e-mailings om deelnemers uit te nodigen zich online te registreren tot de live streaming vanuit onze tv-studio in Brugge. Het resultaat? Een vlot geregisseerde show met een mix van presentaties en videoboodschappen voor meer dan 100 kijkers! 

“Naast het webinar namen we in onze studio ook een commercial op:
The Forest of Walls.

Campagne maakt nieuw merk top of mind

Na de geslaagde interne lancering, kon ook de markt kennismaken met RubioWoodCream. Een advertentie met het conceptbeeld trekt de aandacht in de vakbladen. Een reclamespotje, opgenomen in onze studio en in sneak preview getoond op het lanceringsevent, speelt online en instore de troeven van de houtwax uit. Bekijk het hier.