De branding van technisch textielproducent Seyntex was toe aan een upgrade. Onze communicatiespecialisten ontwikkelden een creatieve en crossmediale marketingstrategie waarmee Seyntex zich daadkrachtig positioneert op de internationale b2b-markt. De basis van de nieuwe branding is een corporate concept(beeld), dat we doortrokken naar een website en huisstijl, een corporate video, een 4-luik brochure én beursmateriaal.

4 sterke conceptbeelden

Seyntex had nood aan een frisse en vooral duidelijke branding om hun aanbod op de b2b-markt te zetten. De basis van de nieuwe branding zijn de 4 conceptbeelden die D’M&S ontwikkelde; military, police, fire protection en personal protection. Dit zijn de basissectoren waarin Seyntex actief is. We bedachten, schoten en monteerden de beelden van de man in 4 professionele outfits, die elk symbool staan voor een sector. De man is omgeven door een soort bubble of luchtbel die symbool staat voor bescherming. Dat wordt nog eens benadrukt door de nieuwe conceptslogan « You live to protect, we protect you ». De 4 conceptbeelden met de slogan trokken we door naar de nieuwe huisstijldocumenten, website, video, brochure én beursmaterialen.

Aantrekkelijke en leads genererende website

Ook de nieuwe website vertrekt vanuit de 4 conceptbeelden. Zo ziet de bezoeker in één oogopslag in welke markten Seyntex actief is en vindt hij nog sneller de producten die hij zoekt. Onderaan elke sectorpagina staan er packshots van gelinkte producten. Onze fotograaf maakte en bewerkte 25 packshots om het aanbod te vervolledigen. Natuurlijk kreeg de meertalige site een frisse en moderne ‘look’ en maakten we ze ook mobielvriendelijk. Op basis van een nauwkeurig trefwoordonderzoek optimaliseerden we de relevante pagina’s. Door in te zetten op SEO voor Engelstalige zoekwoorden trekken we meer verkeer naar de website. De blog, waar content king is, ondersteunt dit. De corporate video kreeg een prominente plaats op de homepagina. Dit is géén saaie bedrijfsfilm, maar een meeslepend verhaal waar actie, heldhaftigheid en vertrouwen centraal staan.

Salesondersteunende offline tools

Diezelfde storytelling is terug te vinden in de corporate brochure die we ontwikkelden voor Seyntex. We kozen voor een zogenaamde ‘tabernakel’, een creatief, uitvouwbaar 4-luik dat ideaal is om het dynamische concept van Seyntex in de verf te zetten. De luxueuze leaflet is de perfecte tool voor het salesteam van Seyntex, dat b2b-klanten zo op een indrukwekkende manier kennis kan laten maken met het bedrijf en zijn aanbod. Seyntex heeft een internationale clientèle en daarom heeft elke brochure Engels als basistaal, aangevuld met een 2e taal. De conceptbeelden komen ook terug in het nieuwe standmateriaal. Om uit te kunnen pakken op internationale beurzen zoals DSEI (Defence and Security Equipment International) in Londen en Interpolitex in Moscou, ontwikkelden we een grote 3-luik die de wanden van de stand siert.