De merkbetrokkenheid verhogen bij een professionele doelgroep? Voor Rockfon ontwikkelden we daartoe het online Superpro engagement platform. Na de succesvolle lancering in Frankrijk rolden we het onder de naam MyRockfon ook uit in het Verenigd Koninkrijk en Polen. En daar stopt het niet…

Creatief concept in foto en video

Dankzij de kwalitatieve en innovatieve Rockfon producten leveren de professionele installateurs fantastisch werk. Zij zijn dan ook de echte helden van Rockfon. We gingen aan de slag met woord en beeld en de naam Rockfon Superpro was geboren. Dus wordt de installateur afgebeeld als superheld met het Rockfon logo goed zichtbaar als ‘cape’.

Storytelling met de Rockfon Superpro

We fotografeerden en filmden een installateur in zijn rol als held vanuit verschillende invalshoeken. De mood movie neemt de installateur mee in de sfeer van de Rockfon Superpro als absolute held en maakt deze warm voor het concept. Een explainer video zet visueel uiteen wat de installateur moet doen om een Rockfon Superpro te worden en toont hem stap voor stap het online platform. Ook ontwikkelden we enkele ondersteunende tools voor de sales afdeling van Rockfon, waaronder een stijlvolle sales organiser.

Bekijk de volledige movie hier.

Van content workshops tot geëngageerd online platform

De band met hun installateurs is voor Rockfon een absolute prioriteit. Om te weten wat die precies willen brachten we tijdens enkele strategische workshops hun noden in kaart.

Onze digitale experts ontwikkelden vervolgens een slim platform, perfect op maat van de behoeften van de installateurs, met het oog op een hogere merkbetrokkenheid. Zo hebben ze toegang tot talloze tools en voordelen:

  • relevante content
  • productinfo
  • handige tips & tricks
  • online spaarsysteem
  • deelname aan wedstrijden
  • invullen van enquêtes
  • volgen van opleidingen
  • doorsturen van realisaties

Elke installateur krijgt bovendien een eigen bedrijfspagina om zijn online visibiliteit op een snelle en eenvoudige manier te verhogen. 

Een flexibele formule, aangepast aan de noden van elk land

Na de succesvolle lancering van het Superpro platform in Frankrijk, pasten we het engagement platform aan voor de Engelse en Poolse markt. Het kreeg de naam MyRockfon en legt ook enkele andere accenten in functie van de maturiteit van de markt, het marktaandeel van Rockfon, het type klanten enz.

En daar blijft het niet bij. Op korte termijn zal MyRockfon installateurs in nog meer Europese landen sterker engageren. Wordt dus vervolgd.