Rockfon, producent van akoestische plafond- en wandoplossingen, wil zijn installateurs maximaal informeren en engageren. Om hun B2B-communicatie in de Franse markt naar een hoger niveau te tillen, werd een doorgedreven loyalty platform ontwikkeld. Het creatief concept en crossmediale tools zorgden voor de nodige stopping-power en duidelijke communicatie.
Dankzij de kwalitatieve en innovatieve Rockfon producten leveren de professionele installateurs fantastisch werk. Zij zijn dan ook de echte helden van Rockfon. We gingen aan de slag met woord en beeld en de naam Rockfon Superpro was geboren. Dus wordt de installateur afgebeeld als superheld met het Rockfon logo goed zichtbaar als ‘cape’.
We fotografeerden en filmden een installateur in zijn rol als held vanuit verschillende invalshoeken. De mood movie neemt de installateur mee in de sfeer van de Rockfon Superpro als absolute held en maakt deze warm voor het concept. Een explainer video zet visueel uiteen wat de installateur moet doen om een Rockfon Superpro te worden en toont hem stap voor stap het online platform. Ook ontwikkelden we enkele ondersteunende tools voor de sales afdeling van Rockfon, waaronder een stijlvolle sales organiser.
De band met hun installateurs is voor Rockfon een absolute prioriteit. Tijdens enkele strategische workshops brachten we in kaart welke specifieke noden er leven bij zowel klanten als prospecten.
Onze digitale experts ontwikkelden een slim platform dat de merkbetrokkenheid van de professionele doelgroep moet verhogen. De installateurs hebben toegang tot talloze tools en voordelen:
Elke installateur krijgt bovendien een eigen bedrijfspagina om zijn online visibiliteit op een snelle en eenvoudige manier te verhogen.