De merkbetrokkenheid verhogen bij een professionele doelgroep? Voor Rockfon ontwikkelden we daartoe een flexibel online engagement platform. Na de succesvolle lancering in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Ierland rolden we het al uit in Polen, Duitsland en Spanje. Telkens in een aangepaste versie per land. En op korte termijn in nog meer Europese landen.

Creatief concept zet installateur centraal in beeld

Professionele installateurs leveren dankzij de Rockfon plafond- en wandoplossingen fantastisch werk. Zij zijn de echte helden van het merk. Met het Superpro concept lieten we daar geen twijfel over bestaan. De installateur met een cape gemaakt van het Rockfon logo was het perfecte beeld om de sterke band met deze doelgroep te illustreren en het nieuwe online engagement platform te lanceren.

Storytelling met de Rockfon Superpro

Ter promotie van het Superpro concept maakten we een mood movie met in de hoofdrol de installateur als dé held van Rockfon. Daarnaast blikten we een explainer video in om installateurs uit te leggen hoe ze Rockfon Superpro kunnen worden en welke voordelen het platform hun te bieden heeft. Voor de salesafdeling van Rockfon ontwierpen we ook ondersteunende tools zoals een salesfolder.

Bekijk de volledige movie hier.

Waarom en hoe bouw je een digitaal engagement platform?

Geëngageerde installateurs zijn voor Rockfon een absolute must. Het zijn trouwe gebruikers en waardevolle ambassadeurs die een positieve impact hebben op het succes van het merk. Daarom wil Rockfon de merkbetrokkenheid en het engagement zo hoog mogelijk houden. Een online engagement platform is daarvoor de ideale tool.

Hoe gingen we te werk?

  • Tijdens enkele strategische workshops brachten we eerste de noden van de installateurs in kaart.
  • Vervolgens ontwikkelden we een slim platform op maat van de behoeften van de installateurs. Zo hebben ze vandaag toegang tot talloze tools (relevante content, handige tips&tricks, opleidingen, …) en kunnen ze door acties te ondernemen (facturen opladen, realisaties doorsturen, enquêtes invullen, deelnemen aan quizzen en wedstrijden,…) volcanoes (punten) verdienen.
  • Met die punten kunnen ze producten aankopen in de webshop of goede doelen ondersteunen. Hoe meer punten, hoe groter hun engagement en hoe mooier de beloning!

Elke installateur krijgt bovendien de mogelijkheid om op het platform een eigen bedrijfspagina te creëren om zijn online visibiliteit nog te verhogen.

Een flexibele formule, aangepast aan de noden van elk land

Na de succesvolle lancering in Frankrijk (onder de naam Superpro), introduceerden we het online engagement platform mits enkele marktspecifieke aanpassingen ook al in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Daar heet het MyRockfon.

Met MyRockfon als basis bouwden we vervolgens nieuwe versies voor Polen, Duitsland en Spanje. Het principe bleef telkens hetzelfde, maar afhankelijk van de maturiteit van de markt, het marktaandeel van Rockfon, het type klanten enz. kon de invulling lichtjes afwijken. Denk hierbij aan een andere registratieprocedure voor de installateurs om lid te worden of specifieke regels om punten te sparen en te spenderen in de webshop.

En daar blijft het niet bij. Op korte termijn zal MyRockfon installateurs in nog meer Europese landen sterker engageren. Wordt dus vervolgd.

We verzorgden voor alle landen de volledige ontwikkeling van de platformen, de content fill in alle talen en de e-mailflow bij elke actie die de installateurs online ondernemen.