In Vlaanderen en Nederland klinkt AFAS Software vertrouwd in de oren. Toch bij een professionele doelgroep en, als sponsor, bij de supporters van KV Mechelen en AZ Alkmaar. Over de taalgrens is de brand awareness minder sterk. Met een radiocampagne willen wij daar verandering in brengen.

Logo AFAS Software

Radio als lead generator

Kan je met radio je merk meer bekendheid geven? Duh.

Radio is een uitstekend medium om in het oor en onder het vel van je doelgroepen te kruipen. Mits een leuke spot en een uitgekiend mediaplan ben je snel top of mind en verzamel je een hele groep nieuwe fans die zich verbonden voelen met je merk.

Voor AFAS Software hadden we slechts 15 seconden nodig om de aandacht van leads te trekken.

Het concept: fans laten zich horen

AFAS Software is een dynamisch familiebedrijf, een team van gedreven IT-experten dat klanten ondersteunt en inspireert tot het optimaliseren van hun workflow. CRM & HR, stockbeheer, boekhouding, ordermanagement,… Zowel voor grote als kleine ondernemingen denkt het enthousiast mee na over welke online softwareoplossingen de administratieve bedrijfsprocessen vlotter kunnen laten lopen.

Die betrokkenheid en klantgerichte aanpak heeft AFAS in Vlaanderen en Nederland al veel volgers opgeleverd. Om ook in Franstalig België te scoren, de naamsbekendheid te boosten, fans aan te trekken en traffic naar de website te stimuleren, maakten we een catchy radiospotje waar het enthousiasme van afspat.

Radiospot van 15”? Less is more!

Kort en krachtig, daar ging AFAS voor. Vandaar dat onze mediaplanners kozen voor een spotje van 15 seconden om snel herkenning en een grote merkattributie te genereren.

Extra awareness in 5”

Om de merknaam nog meer weerklank te geven, wisselden we de 15-secondenspotjes af met earbytes van 5 seconden. Extra aandacht gegarandeerd!

Het belang van een goed mediaplan ...

Omdat AFAS zich richt naar CEO’s, COO’s, CFO’s, kaderleden en zaakvoerders in de IT en HR was de keuze van de radiozenders belangrijk. Onze mediaplanners gingen voor La Première en Classic 21, twee zenders met het juiste luisterprofiel om de doelgroepen te bereiken en zo met succes meer brand awareness te creëren. Een slimme programmatie deed de rest.
 

… ook voor jou?

Benieuwd of radio ook het medium is om jouw brand awareness aan te scherpen?