Analis is bekend in de Benelux als verdeler en fabrikant van instrumenten en meubilair voor laboratoria. Hun logo kon echter een nieuw (labo)jasje gebruiken. We creëerden een ware ‘quality’ rebranding die de markt helemaal moet overtuigen. Zo pakten we het aan…

Strak logodesign

Onze designers gaven eerst het logo een nieuwe, strakke twist. Naast het nieuwe logo, updateten we de baseline eronder naar ‘Your quality label’, met de nadruk op lab door een accent in het kleurgebruik. Want dat doen ze, kwaliteit leveren voor elk lab, van A tot Z, van product tot after-sales service. Een brandguide en tal van gepersonaliseerde tools (visitekaartjes, muismatjes,…) konden hier ook niet ontbreken.

Sprekend conceptbeeld

Om de rebranding helemaal af te maken ontwierp ons creatief team een sterk conceptbeeld, geshoot in onze fotostudio in Brugge. Voor dat beeld, een topshot van een lab in de vorm van de letter A, lieten we ons duidelijk inspireren door het nieuwe logo en de activiteiten van Analis.
De wereld verandert en Analis verandert mee met een geslaagde nieuwe lookand-feel!

Lancering rebranding

Analis presenteerde zijn nieuwe merkimago eerst op een intern event. Wij hielpen hen bij het maken van de assets om de boodschap over te brengen. Tekst, presentatie, save-the-date, een lanceringsvideo, … Zo was iedereen meteen mee met waar Analis vandaag voor staat. 

Online marketing en video

Daarna volgde de externe lancering met werk voor onze online marketeers. Ze stuurden mailings uit en maakten verschillende social media posts. Ook hier zorgde ons videoteam voor een lanceringsvideo op maat van het doelpubliek. A quality collaboration, dus!

Het nieuwe design en lab(el)-concept loopt als een rode draad door de communicatie.