Hoe plaats je de afvalproblematiek op zee in de kijker tijdens een congres met deelnemers uit de hele wereld? Met een beeld dat ook zonder uitleg in 7 talen de boodschap overbrengt. Een beeld dat verder overal wordt doorgetrokken. D’M&S ontwikkelde deze conceptvisual, tekende voor de communicatie én leidde het event in goede banen. Proper gedaan!

Maximale interactie

Meer dan 250 deelnemers uit diverse landen tekenden in voor het congres. Een belangrijke kans dus voor beleidsmakers, fabrikanten, wetenschappers en ngo’s om het plasticprobleem onder de loep te nemen. De eventlocatie werd dan ook ingericht met het oog op een maximale interactie. Zo werd in het auditorium de klassieke ex cathedra naar de prullenmand verwezen en vervangen door een verrassende, open tafelopstelling.

Opvallende conceptbeelden

Al te vaak belanden verpakkingen in de zee. Om dit probleem in de verf te zetten, ‘verpakten’ we het in een confronterend conceptbeeld. In de hoofdrollen: de ‘normale ingrediënten’ van de zee in combinatie met de ‘indringers’. Zo ontstonden twee treffende visuals: een ijsberg als een ronddobberende plastictas en een zwarte zak in de vorm van een walvisstaart. Veel woorden hoefden we er verder niet aan vuil te maken.

Communiceren
met een rode draad

De opvallende beelden keerden terug op alle (communicatie)tools die in de aanloop naar – en tijdens – PolyTalk werden gebruikt. Van de uitnodiging en onlinebanners tot het programmaboekje, de rollbanners, posters, projecties en badges. Op die manier hielpen we organisator PlasticsEurope een uniform beeld uitdragen. Geen zootje ongeregeld dus, maar alles netjes op orde.

Hoe plaats je een centraal thema in de kijker op een internationaal event? Met een opvallend conceptbeeld dat verder geen tekstuele uitleg behoeft.