Na een geslaagd campagneconcept ‘The Green Power’ (inclusief groene hulk) en een sterke social media upgrade (zie ook Update 60), maakten we recent de website van DiBO even verfrissend en gebruiksvriendelijk als hun krachtige schoonmaakmachines- en systemen. Let’s power up this brand online!

Drupal website

Onze webdevelopers ontwikkelden de nieuwe site in Drupal, een flexibel CMS. Dankzij de heldere navigatiestructuur, waarbij we voertuigwasinstallaties en reinigingsmachines op hetzelfde niveau plaatsten, is de website overzichtelijker en gebruiksvriendelijker dan ooit. De headervideo op de homepage en de interactieve dealermap zorgen voor de dynamische touch. De commerce module waarin we de website bouwden maakt het bovendien mogelijk om eventueel later op een efficiënte manier een webshop toe te voegen.

Dealerfunctionaliteiten

DiBO dealers kunnen op de website makkelijk hun eigen pagina beheren. Een account aanmaken en inloggen volstaat. Ook kunnen ze eenvoudig producten registreren en documenten downloaden. Elke dealer is bovendien gekoppeld aan één of meerdere productcategorieën. Als klant zie je zo direct wie welk soort machine verdeelt. Wanneer een formulier op de dealerpagina wordt ingevuld, worden zowel de dealer als DiBO daarvan meteen op de hoogte gebracht.

Contentfill & filters

Om de overgang naar de nieuwe website vlot te laten verlopen, werden de DiBO producten – inclusief foto’s en features – geïmporteerd uit de oude site via een contentmigratie. Op elke productpagina kan daarbij uitgebreid gefilterd worden op tal van verschillende specificaties: motor, voltage, werkdruk, … Daarnaast voegden we aan de nieuwssectie tags toe zodat klanten makkelijk kunnen filteren op hun gewenste topic. Op diezelfde nieuwspagina vinden ze ook een agenda list terug met alle belangrijke beursdata.

Tot slot optimaliseerden we alle pagina’s op vlak van SEO voor een goede vindbaarheid online. Full (green) power voor DiBO, dus.