PSA Antwerp

Nieuwe kijk op Employer branding
voor PSA Antwerp

Met zijn 3.000 medewerkers is PSA Antwerp een belangrijke werkgever in de Antwerpse haven. Om de groei te ondersteunen, zijn dringend IT’ers, elektriciens en mecaniciens nodig. PSA Antwerp kwam bij ons met de vraag: hoe kunnen we de beste technische profielen aantrekken?

 

Technische profielen gezocht

Met zijn 3 containerterminals is PSA Antwerp de grootste speler van de containertrafiek in de Antwerpse haven. Om die indrukwekkende logistieke machine draaiende te houden, zijn technische profielen hard nodig. Maar die zijn schaars en gegeerd.

 

 

Werkgever als topmerk

D’M&S onderzocht de doelgroepen en wat PSA Antwerp hen te bieden heeft. Daaruit bleek de nood om eerst de merkbekendheid te verhogen bij toekomstige medewerkers. Om hen in een volgende stap tactisch te overtuigen om te solliciteren.

Het resultaat was een solide ‘employer branding plan’. Met als eerste stap een campagne om PSA Antwerp als merk op de kaart te zetten in de jobmarkt.

 

Thuishaven voor gedreven professionals

Het campagnebeeld is een fascinerende combinatie van een gelaat met de betoverende wereld van de haven. Werken bij PSA Antwerp krijgt letterlijk en figuurlijk een gelaat. Om de doelgroepen maximaal aan te spreken, komen er in de toekomst versies met aangepaste profielbeelden.

Tijdens de jobdag op 27 mei was de campagne prominent aanwezig. Zo plaatsten we het campagnebeeld op grote doeken voor het MAS in Antwerpen. Daarmee is het fundament gelegd voor toekomstige tactische acties en voor een vruchtbare samenwerking met PSA Antwerp.