Moments wil zich internationaal sterker profileren als specialist in zorgmeubilair en ontwerper van zorginterieurs. Na een strategische denkoefening, ontwikkelden we een compleet nieuw online platform met het oog op meer waardevolle bezoekers en conversies. Maar ook offline zorgden we voor de nodige ondersteuning.

-

Strategische denkoefening

Eerst denken, dan doen. Om de beoogde b2b- en b2c-profilering marketing-wise te realiseren, gingen we samen met Moments rond de tafel zitten. We tekenden mee de strategische lijnen voor de communicatie uit en stelden een concreet plan van aanpak op. Hierna dachten we mee na over de opbouw en functionaliteiten van het online platform, het hart van de vernieuwde Moments-communicatie. De creatie ervan kaderden we bovendien in een ruimere online en offline marketingstrategie.

Toegankelijk online platform

Een online platform is een dankbare tool om zich als bedrijf te presenteren én leads te genereren. Op voorwaarde dat structuur en content aangepast zijn. Een goede vindbaarheid in de zoekmachines, een optimale gebruikservaring en interessante content zijn essentieel om bezoekers aan te trekken en te converteren. Dit onder andere aan de hand van de gebruiksvriendelijke offertemodule. Daarom ging er aan de ontwikkeling van het Moments platform (in Drupal 8) een uitgebreid voortraject vooraf. We zochten via wireframing naar de best mogelijke navigatie- en productstructuur, en tekenden een design uit dat er niet alleen goed uitziet – conform de Moments huisstijl – maar ook de juiste doelgroepen aanspreekt en hen een vlotte user experience op www.momentsfurniture.com bezorgt.

 

Regionale content

Omdat Moments actief is in verschillende Europese landen gaven we het platform ook een multiregionaal karakter. De content kan gelokaliseerd worden per land. Een Belgische bezoeker krijgt hierdoor andere inhoud te zien dan iemand die in Frankrijk, Nederland, Duitsland of Zwitserland naar de website surft. Zo verhogen we nog de gebruikservaring en maken we de weg vrij naar meer kwalitatieve interactie met de doelgroepen.

 

 

Offline support

Tot slot: naast strategisch advies voor een nieuwe marketing- en communicatieaanpak en de opbouw van het online platform, kon Moments ook rekenen op onze offline services. Zo hielpen we mee met de realisatie van hun (meertalig) magazine. Een complete service, dus, die mikt op een sterk resultaat!