Lancering Bacterelax
roept juiste emoties op 

Een nieuw voedingssupplement lanceren? Daar hebben wij de ideale formule voor: neem een leuk idee, werk het visueel krachtig uit en zorg dat het de juiste emoties bij je doelgroepen oproept. Dit is hoe we Bacterelax van Astel Medica een gezicht gaven.

Productlaunch met een smile

Overspannen, humeurig, angstig, neerslachtig? Bacterelax krikt de moraal op en helpt het evenwicht tussen lichaam en geest te bewaren. Het nieuwe voedingssupplement van Astel Medica is een eenvoudig en doeltreffend middel dat stemmingswisselingen op een zachte en natuurlijke wijze bestrijdt. Om de consument daarvan te overtuigen, gaven we de lanceringscampagne een super- herkenbaar gezicht… met een big smile!

Emoji’s als eyecatcher

Na een intense workshop en een reeks briefings over wat wel en niet mocht worden gezegd en getoond (het gaat nu eenmaal over een gezondheidsproduct) bedachten we een opvallend emoji-concept. Met emoticons konden we immers op een visueel eenvoudige manier de juiste uitdrukkingen en gevoelens uitbeelden én die linken aan het effect dat het voedingssupplement heeft op mensen. 
De boodschap? Met Bacterelax blijf je al je emoties de baas en lacht het leven je weer toe als je het even niet ziet zitten.

Het beeld van de vrouw met de wisselende emoji-stemmingen werd geshoot in onze studio en vervolgens tot in de kleinste details bewerkt in 3D. Het resultaat ziet er op alle communicatietoolsuit!

TV-campagne loopt crossmediaal

Omdat Bacterelax een zo breed mogelijk Nederlands- en Franstalig publiek wil bereiken, kozen we in de mediastrategie in de eerste plaats voor tv-commercials. We maakten twee spotjes met de emoji’s in de hoofdrol en programmeerden die op VTM en RTL. Daarnaast zijn ze ook als online video’s te zien op de digitale platformen van beide populaire zenders én als bannervideo’s op HLN.be en 7sur7.be. 
De crossmediale tv-campagne, die straks ook via de socials zal worden verspreid, ging niet toevallig van start op maandag 17 januari of Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar.

POS en website boosten de verkoop

In de (fysieke) apotheek maakten we ondertussen de campagne optimaal zichtbaar met promotiemateriaal zoals raamstickers, plafondhangers en een toonbankdisplay met infofolder.

Online gaven we via www.bacterelax.com de merkbekendheid én verkoop nog een extra boost. We voorzagen op de nieuwe website tevens een apart b2b-luik voor apothekers en huisartsen. Kortom, dankzij een consistent gevoerde communicatie roept Bacterelax over de hele lijn de juiste emoties op. Daar wordt iedereen instant gelukkig van!