Een complexe boodschap helder vertalen naar professionele doelgroepen wereldwijd? Daar moesten we niet lang over nadenken. Met een opvallende visual, sterke digitale content en b2b niche targeting zetten we EasyIO, een energiebeheersysteem van Johnson Controls, in de kijker.

 

Conceptbeeld met potentieel

Johnson Controls is een internationaal technologiebedrijf en industrieleider. Het ontwikkelt intelligente oplossingen voor het transformeren van omgevingen tot energie-efficiënte, veilige en comfortabele plaatsen om te wonen, werken, leren en spelen. Één daarvan is EasyIO, een intelligent energiebeheersysteem dat facility managers, beheerders en eigenaars het volledige potentieel uit hun kantoorgebouwen, hotels, winkelcomplexen, scholen, rust- en zorginstellingen kan helpen halen.

Het systeem regelt alles waardoor de doelgroepen zelf aan minder moeten denken – en zich meer kunnen concentreren op andere zaken. Dat brachten we hen in één oogopslag aan het verstand met een slim bedacht beeldconcept dat voor een divers en internationaal publiek herkenbaar is. Geen breinbreker, maar eenduidige visuele communicatie. Makkelijk te begrijpen voor klanten en prospecten in Europa, het Midden-Oosten, Arfrika en Azië.

Digitale campagne in 9 talen

Het breinbeeld en de EasyIO ‘Why not use the full potential of your building’ boodschap promoten we doorlopend via Google Ads en LinkedIn posts in negen talen naar de verschillende doelgroepen. Voor elke groep maakten onze content creators een reeks posts aan die telkens doorlinken naar een aparte landingspagina. Zo voelt elke professional zich onmiddellijk aangesproken en weet die direct wat EasyIO oplevert in zijn/haar omgeving.

Lead generation

De resultaten? Wie pikt de postjes op en hoeveel bezoekers komen er op de landingspagina’s terecht? Dat evalueren we in periodieke rapportagemeetings met teams van Johnson Controls over heel de wereld. Zo kunnen we de campagnes verder optimaliseren om overal zoveel mogelijk leads te raken in het hoofd (en het hart).