Een eigen merk lanceren? Dankzij Innoventis One is het ook voor apothekers een koud kunstje. Wij hielpen mee de doelgroep te informeren over en te overtuigen van de meerwaarde van zo’n apothekersmerk.

Een eigen merk van voedingssupplementen

Innoventis One ondersteunt zelfstandige apothekers in het brengen van een uniek verhaal waarmee ze zich kunnen differentiëren en hun klantenbinding versterken. Het creëren van een gepersonaliseerd merk van gezondheids- en verzorgingsproducten staat daarin centraal. Zo heeft het een assortiment voedingssupplementen op natuurlijke basis die apothekers onder hun eigen naam kunnen uitbrengen. Wij verzorgden de lancering van dit aanbod. 

Van visueel concept tot grafisch design

Om apothekers de voordelen van een eigen merk van natuurlijke voedingssupplementen uit te leggen en te tonen hoe makkelijk ze dat met Innoventis One kunnen opbouwen, ontwikkelden we een informatieve campagne. Hiervoor bedachten we een simpel maar alleszeggend beeld: een hand die een medische verpakking ondertekent met een ‘boompotlood’. De perfecte visuele signatuur die het natuurlijk karakter van de producten én het gemak om je apothekersmerk te creëren in 1 beeld vat. Daarnaast bepaalden we ook de grafische stijl van de communicatie. 

Packaging design à la carte

Apothekers die hun eigen lijn van voedingssupplementen willen aanbieden, krijgen de keuze uit een rist verpakkingsmodellen. Die kunnen ze vervolgens laten personaliseren met hun signatuur (lees: naam en logo). Onze designers zorgden alvast voor voldoende variatie naar look and feel.

We ontwikkelden een visueel campagneconcept en diverse tools waarmee Innoventis One apothekers kon overtuigen van de meerwaarde van een eigen merk.

Hoe werkt het? Lees de folder!

Het verhaal van de Innoventis One service konden de apothekers lezen in een informatieve en stijlvol vormgegeven folder. Daarin leggen we van naaldje tot draadje uit wat ze van hun merk mogen verwachten en hoe die brand building precies in zijn werk gaat. Een fijn staaltje printcommunicatie uit eigen huis.