Kandidaten met een passie voor industriële reiniging vinden? Dat varkentje hadden wij voor Group Peeters snel gewassen. We bedachten een spiksplinternieuwe HRM-campagne waarin we de medewerkers zelf het veld in stuurden en als trotse cleannovators lieten shinen in alle media, maar toch vooral online.

Sterk concept

Wie bij Group Peeters aan de slag wil, mag geen schrik hebben om zijn handen vuil te maken. De internationale specialist in het industrieel reinigen van opslagtanks, silo’s en andere installaties windt er geen doekjes om: het is hard, zwaar en vuil werk. Maar voor wie houdt van afwisseling, teamwork en werken met topmaterieel, is het de schoonste job van de wereld!

Challenge accepted

Om zulke enthousiaste doorzetters te vinden die geen uitdaging uit de weg gaan, bedachten we een opvallende employer branding campagne. Daarin tonen we de medewerkers van Group Peeters zelf die bewijzen dat ze tegen alles opgewassen zijn: het zijn cleannovators die zich vol goesting en grinta smijten om proper werk te leveren. Aanmodderen staat niet in hun woordenboek.

Actievideo en -fotografie

Omdat er zoveel passie, enthousiasme, doorzettingsvermogen en teamspirit van afspat bij de cleannovators van Group Peeters, organiseerden we een heuse Spartacus run op een uitdagend parcours in Nederland.


Terwijl de medewerkers het beste van zichzelf gaven en onbevreesd de modder indoken, fotografeerden en filmden onze ploegen hen in volle actie. It was a dirty job, but someone had to do it…
De beelden van deze fotoshoot en video-opname gebruikten we uiteindelijk om de campagne power te geven.

Nieuwe jobsite

De filmpjes en actiefoto’s staan vandaag maximaal centraal op de gloednieuwe jobsite www.cleannovators.be. Die site, waar voortaan alle vacatures van Group Peeters te vinden zijn, hadden onze designers, developers en content writers from scratch opgebouwd, volledig in lijn met het cleannovator-verhaal.


Bezoek de website

Online marketing boost traffic

Tot slot nog dit: om de campagne bekend te maken bij een jonge doelgroep die geen schrik heeft om zich vuil te maken en de handen uit de mouwen te steken, werkten we een onlinemarketingstrategie uit.
Daarmee trekken we vandaag de aandacht van de juiste kandidaten op de sociale media en lokken we hen naar de jobsite. Meer woorden gaan we daar nu niet aan vuil maken. Over de resultaten lees je meer in een volgende Update.