GROHE introduceert met de Sensia Arena douche-wc een nieuwe vorm van toilethygiëne. Wij gaven die boodschap meer weerklank met een stijlvolle crossmediale campagne die een professioneel publiek én de consument moest inspireren en converteren.

 

Merkbekendheid creëren

De Sensia Arena douche-wc van GROHE is een high-end product. Innovatieve technologie in een bekroond topdesign. Om de brand awareness te verhogen, wilde GROHE een nationale campagne die de installateur, de architect én de consument vertrouwd maakte met de ‘nieuwe dimensie van schoon’. Tegelijk moesten ook de sales van GROHE en de winkels worden ingelicht. De communicatie, die we een exclusieve uitstraling gaven, was er immers op gericht zoveel mogelijk geïnteresseerde bezoekers naar de showrooms te krijgen.

Online conversies
genereren

Om traffic te genereren, zetten we vooral in op online marketing. Via display advertising leidden we surfers naar een informatieve landingspagina (www.arena.grohe.be). Wij gaven deze onepager mee vorm en namen ook de usability ervan onder de loep. Door verschillende calls to action (CTA) erin te integreren en de content duidelijk te structureren, verhoogden we de kans op conversies. De CTA’s stuurden de bezoekers naar een dealerlocator op de GROHE website. Hier kwamen surfers ook terecht als ze op de remarketing banners klikten. Ten slotte gaven we de conversieverhogende online marketingstrategie een extra boost met Facebook posts én Facebook remarketing, gerichte Facebook advertenties voor wie eerder al interesse had getoond in de GROHE Sensia Arena.

Meer dan print
advertising

Terwijl we online de consument informeerden, teasden en naar de winkelpunten stuurden, kozen we offline voor booklet advertising in Weekend Black, de luxe-editie van Knack Weekend, en Le Vif. We ontwierpen een stijlvolle advertentie met daarop een pocketboekje waarin de Sensia Arena douche-wc van A tot Z werd voorgesteld. Zo maakten we de juiste doelgroep nieuwsgierig naar deze innovatie en verwezen we hen voor een eerste kennismaking door naar de winkel. En daar wachtte hen nog iets moois...

Actie zorgt voor
extra traffic

Wie in de winkel een GROHE Sensia Arena aankocht, kreeg er een volledig accessoirepakket bovenop. Die aantrekkelijke promotieactie werd op alle communicatietools aangekondigd, online en offline,  en was ongetwijfeld een stimulans om bij een GROHE verdeler in de buurt langs te gaan.

Sales & professionals
inspireren

Om sales en dealers Sensia Arena minded te maken, werkten we nog een aantal extra tools uit. Zo kreeg het verkoopteam een salesfolder met meer uitleg over de campagne en de actie. Voor de winkel voorzagen we een toiletbrilsticker en affiche die specifiek de actie in de spotlights zette. En de installateur? Die werd tijdens de Truck Tour, een mobiel event voor professionals, met een affiche verleid om een douche-wc (voor eigen gebruik) aan te kopen tegen een voordeelprijs. Een scheurblok in de groothandel kondigde een extra sensia-tionele promotieactie aan die de voorschrijvers definitief moest overtuigen om hun klanten warm te maken voor de Sensia Arena.