Fujirebio ontwikkelde een nieuwe test die Alzheimer in een vroeg stadium opspoort. Het healthcarebedrijf vroeg ons een online strategie uit te werken die zowel het grote publiek als de medische professionals sensibiliseert en activeert.

Expert in
diagnostische testen

Fujirebio werd in 1950 opgericht in Tokyo en sinds die tijd is het healthcarebedrijf uitgegroeid tot een internationale groep met meer dan 1200 medewerkers in Azië, Europa en de VS. Het bedrijf ontwikkelt in-vitro diagnostica (IVD's) voor laboratoria, dat zijn diagnostische testen waarmee laboranten monsters analyseren buiten het lichaam. D’M&S maakte eerder al een nieuwe website voor Fujirebio, die zowel uit een Europese als VS-versie bestond. Maar ze riepen ook onze hulp in voor de ontwikkeling van een microsite en een b2b-landingspagina die een nieuwe test voor een vroege diagnose van Alzheimer in de picture zet.

Verhogen van de publieke awareness

Biomarkers zijn chemische stoffen of componenten in weefsel of lichaamsvloeistoffen die ons vertellen wat er in het lichaam gaande is. Fujirebio ontwikkelde een ruggepriktest o.b.v. biomarkers die het risico op Alzheimer inschat. Om het bestaan van deze test bekend te maken aan het grote publiek, creëerden onze online experts de microsite www.alzheimer-clarity.info. Hiermee willen we de awareness rond Alzheimer en de nieuwe test verhogen. De mobielvriendelijke site legt kort en duidelijk uit wat Alzheimer en de test inhouden, waarom een vroegtijdige diagnose cruciaal is en hoe de test precies werkt. Omdat Fujirebio een internationale doelgroep heeft, maakten we 6 taalversies.

Boosten van b2b-conversies

Naast de microsite ontwikkelden we ook de landingspagina www2.fujirebio-europe.com/alzheimer-whitepaper, waar professionals via een SEA-campagne op terechtkomen. Hier kunnen ze een whitepaper downloaden over het belang van de nieuwe biomarkertest bij de diagnose van Alzheimer. Waar de microsite tot doel heeft het grote publiek te sensibiliseren, is de landingspagina vooral gericht op het genereren van conversies bij professionals uit de medische sector. Het doel is dat zoveel mogelijk bezoekers de whitepaper downloaden in ruil voor het achterlaten van hun contactgegevens. Omdat het contactformulier is gekoppeld aan een CRM-systeem, komen ze direct terecht in een slim en dynamisch marketingautomationsysteem.

Herkansing met remarketingbanners

Download de bezoeker de whitepaper niét, dan bereiken we deze groep een 2e keer via remarketingbanners op andere sites. Op deze manier hopen we ze alsnog te activeren. Door online in te zetten op zowel b2c- als b2b-marketing én remarketing, heeft de online Alzheimer-campagne van Fujirebio een maximaal bereik.