Hoe breng je medewerkers uit heel Europa op één locatie samen om hen te informeren over een nieuwe merkenstrategie?

Voor bouwmaterialenproducent Etex organiseerde onze live afdeling daartoe een hybride event. De rebranding communicatiecampagne, strategisch mee bedacht en ontwikkeld door ons reclamebureau, verspreidde de boodschap vervolgens tot op de werkvloer…

Hybride event triggert internationaal publiek

Onder het motto ‘United to inspire’ wil Etex Exteriors, de divisie verantwoordelijk voor bouwoplossingen in vezelcement, alle medewerkers in Europa samenbrengen achter zijn nieuwe marktbenadering en merkenstrategie. Wat die nieuwe aanpak inhoudt, wat de bedoeling ervan is en tot wat het concreet zal leiden, kregen de medewerkers te horen en te zien tijdens een hybride event, georganiseerd door onze live afdeling in... Brugge.

Live event uitgezonden vanuit onze studio in Brugge
In real time gevolgd via Teams door 394 medewerkers in 21 landen
Opeenvolging van live presentaties en video’s
Gasten ter plaatse en stand-by in Groot-Brittannië, Duitsland en Letland

Interne campagne motiveert medewerkers nog meer

Om zijn bedienden en arbeiders nog meer vertrouwd te maken en te laten connecteren met ‘het nieuwe Etex’ ontwikkelde ons reclamebureau aansluitend ook een interne campagne. Deze zal posters, cut-outs en andere tools op de werkvloer worden uitgerold en toont de doelgroepen – van architect over dakdekker tot landbouwer – die hun waardering uitspreken voor de kwalitatieve producten en systemen waarmee zij hun projecten kunnen realiseren. Een welgemeende ‘dankjewel’ dus aan alle mensen die bij Etex elke dag het beste van zichzelf geven. Iets om trots op te zijn!

Een all-in organisatie

Een goede voorbereiding is het halve werk. Daarom werkte onze live afdeling samen met de klant de presentatie en het scenario voor het 1 uur durende hybride event uit en maakte ons videoteam verschillende filmpjes die het algemene rebrandingverhaal en de interne ‘United to inspire’ campagne schetsten. We zorgden er bovendien voor dat technisch alles in orde was en hielden ook tijdens de uitzending de regie strak in handen. Meer dan 394 medewerkers zagen dat het goed was!