Een duurzaam verhaal vertalen naar een even duurzaam en sterk merk? Met een duidelijke merkidentiteit en bijhorende branding is Spinvest klaar voor de toekomst.

Investeren in de toekomst

Investeringsmaatschappij Spinvest investeert in de wereld van morgen, met een focus op hernieuwbare energie voor bedrijven, de ontwikkeling van zonne-energieparken en duurzaam vastgoed aan de kust. Om alle activiteiten, ondergebracht in verschillende entiteiten, een gezicht te geven, drong een duidelijke branding zich op. Na een strategische denkoefening bepaalden we de merkpersoonlijkheid en digitale identiteit voor de komende jaren. Zo bouwt het familiebedrijf niet alleen aan de toekomst van zijn klanten, maar geeft het ook zijn eigen toekomst vorm.

Logo & baseline

Een branding die Spinvest in de markt zet als professionele en betrouwbare partner, zonder de persoonlijke aanpak en familiale waarden van het bedrijf uit het oog te verliezen. Dat was het doel. We creërden een eenvoudig en herkenbaar logo met als baseline ‘Shaping tomorrow’. Want Spinvest geeft de wereld van morgen mee vorm met slimme, duurzame en toekomstgerichte investeringen.

Consistente communicatie

Voor een consistente communicatie trokken we de nieuwe merkidentiteit visueel door in een eigen huisstijl met bepaling van kleuren, typografie en andere grafische elementen. Zorgvuldig toegepast door onze grafische ontwerpers op visitekaartjes en een e-mailhandtekening. Om de doelgroep online te informeren en uiteindelijk te laten converteren, ontwikkelden we tot slot ook een corporate website met een aantrekkelijk design en sterke copy.