Een sterk en betrouwbaar imago bouw je pas op als je uniform communiceert. Offline en online. Dit is hoe we het aanpakten voor DCA Woonprojecten.

Nieuwe communicatiestijl

DCA Woonprojecten heeft bijna 50 jaar bouwexpertise. Als onderdeel van de DCA Groep ontwikkelt het jaarlijks tientallen nieuwbouwprojecten verspreid over heel Vlaanderen. Om een lijn te krijgen in de projectcommunicatie en zo de herkenbaarheid en merkbekendheid te versterken, pakten we het design aan en tekenden we een crossmediaal communicatieplan uit. Welk project het vandaag ook lanceert, je ziet meteen dat het van DCA Woonprojecten is.

Sterkere
merkidentiteit

De nieuwe huisstijl vertrekt telkens van een aantal specifieke eigenschappen die elk project typeren. Die verwerken we eerst in een lineair logo: een lijntekening die de silhouet van het gebouw weergeeft met twee kleuraccenten voor de opvallendste architecturale kenmerken. Dit uitgepuurde beeldmerk vormt de signatuur van elk project en loopt als een rode draad door de rest van de communicatie. Door consequent dezelfde stijl aan te houden, creëren we uniformiteit. En dat versterkt de merkidentiteit.

Meer sfeer en beleving

Naast een herkenbare logostijl en doordacht kleurgebruik, hebben we ook een duidelijke lijn getrokken in de look&feel van de communicatietools. Sfeer en beleving staan daarin maximaal centraal. Mooie beelden van het project en de omgeving worden voorzien van informatieve en aantrekkelijke content waarin de nadruk ligt op de voordelen voor de koper. Toekomstige bewoner of investeerder? Groot of klein project? Elke brochure en projectpagina op de website van DCA Woonprojecten zijn zo opgebouwd dat de potentiële klant er meteen de DCA kwaliteiten in herkent. Maar er is meer.

Crossmediale
roll-out

De nieuwbouwprojecten worden niet alleen met brochures gepromoot. We voorzien ook advertenties en werfcommunicatie. En online marketing vormt een al even essentieel onderdeel van het communicatieplan. Denk SEA, remarketing en Facebookadvertenties. Alle tools verwijzen daarbij consequent naar de website voor meer informatie en een afspraak. De landingspagina's zitten trouwens eveneens in de nieuwe DCA stijl. Het design, de structuur, de grafische elementen (bv. de icoontjes), de beelden, de kleuren, de content. Alles ademt DCA Woonprojecten uit. Dat wekt vertrouwen, versterkt het corporate imago en opent de deur naar waardevolle lead generation.