Een sterk merk er communicatief nog sterker laten uitspringen, vooral digitaal? Voor Stockhabo, specialist in de palletopslag van voedingsmiddelen onder gecontroleerde temperatuur, haalden we alles uit de koelkast voor een coole rebranding.

De uitdaging: creëer
een consistent merkimago

Stockhabo is al meer dan 20 jaar een sterke naam in de markt van de gekoelde palletopslag. Na een resem overnames, de uitbreiding van het aantal vestigingen en de bouw van nieuwe magazijnen was de groep toe aan een refresh van zijn merkimago. Wij namen de uitdaging aan om 1 duidelijke merkidentiteit voor de groep te creëren en gaven de communicatie een grondige update, te beginnen bij het beeld(merk).

Chille visuele identiteit trekt de aandacht

Het imago van een bedrijf boosten, start met het creëren van een krachtige, uniforme visuele identiteit. Branding draait tenslotte om je merk zichtbaar maken, je onderscheiden van de anderen. Daarom gaven we Stockhabo een nieuwe look-and-feel: we fristen het logo op, combineerden het met de nieuwe baseline en tekenden de lijnen van de huisstijl uit.

Om het merk top of mind te maken, bedachten we een opvallend beeldconcept. De yeti/ijsman die een pallet met dozen voortduwt, staat symbool voor hoe Stockhabo zijn klanten ontzorgt.
De slogan bevestigt dat ze rustig kunnen chillen en zich nergens zorgen om hoeven te maken.

De nieuwe website:
veel meer UX-design

Het conceptbeeld is de opener van de website. Die kreeg een stilistische makeover volgens de nieuwe huisstijl en een nieuwe structuur om bezoekers sneller naar de juiste informatie te leiden met het oog op meer conversie. Inhoudelijk stelden we samen met de klant de content op punt en, omdat een beeld meer zegt dan duizend woorden, namen we ten slotte ook de fotografie voor onze rekening.

Bezoek de website

Consistent communiceren over de hele lijn

Naast de website trokken we de nieuwe huisstijl door op andere tools zoals visitekaartjes, een e-mailtemplate en de powerpoint salespresentatie. Alle do’s en don’ts naar gebruik van het logo, de kleuren en de andere grafische elementen vatten onze designers samen in een huisstijlgids. Een handig hulpmiddel voor ontwerpers en een garantie dat de communicatie van Stockhabo ook in de toekomst consistent zal worden uitgedragen.